گزارش نسیم آنلاین از یک شایعه در فضای مجازی

آیا دولت به جای گوسفند خوک‌های گوسفندنمای چینی وارد کرده است

کدخبر: 2304172

به دنبال انتشار خبر از سر گیری واردات گوشت گوسفندهای چینی به ایران شایعه‌ای در شبکه های اجتماعی منتشر شد. بر اساس این شایعه که به سرعت در تلگرام در حال پخش است این گوسفند ها حاصل جفت گیری خوک و گوسفند برای رشد سریع تر گوسفند هستند.

نسیم آنلاین: به دنبال انتشار خبر از سر گیری واردات گوشت گوسفندهای چینی به ایران شایعه‌ای در شبکه های اجتماعی منتشر شد. بر اساس این شایعه که به سرعت در تلگرام در حال پخش است این گوسفند ها حاصل جفت گیری خوک و گوسفند برای رشد سریع تر گوسفند هستند.

پیگیری های خبرنگار نسیم آنلاین نشان می‌دهد این مطلب در ابتدا در تیر ماه امسال توسط صادق خرازی در صفحه ی اینستاگرام شخصیش منتشر شد سپس چند کاربر در شبکه آپارات همان ویدیو را منتشر کردند و به این موضوع پرداختند. و پس از چند ماه مجدد سر از تلگرام در آورده است.

اما تحقیقات ما نشان می‌دهد آنچه در این ویدئوها معرفی می‌شود خوک مانگالیتسا است که تمام ویژگی های خوک و گوسفند را با هم دارد. این نژاد خوک است که بواسطه پشم‌های فرفری اش ظاهری شبیه به گوسفند دارد اما فتار این نژاد بسیار شبیه به سگ است. خوک های این نژاد که اصلا مجارستانی هستند چربی بالایی دارند و 60 تا 70 درصد وزن بدن این خوک ها را چربی تشکیل می‌دهد و به همین علت یکی از پرطرفدارترین و گوشت های خوک در دنیا محسوب می‌شود و در تهیه انواع فرآورده های گوشتی در کشور های غیر مسلمان استفاده می‌شوند.

به‌نظر می‌رسد بازنشر دوباره ی این شایعه در برخی از کانال ها و گروه های ضد انقلابی هدفی جز برهم زدن آرامش روانی مردم ایران و همچنین تخریب اقدامات دولت در ورود گوشت و تنظیم بازار و ایجاد بحران در بازار متلاطم این روزها را دنبال نمیکند

حمید رضا جعفریان

ارسال نظر: