لحظه شهادت شهید "عباس طاهری" به روایت برادر/ می‌گفت می‌توانیم قضای نمازمان را ادا کنیم اما جنگ را نه

کدخبر: 2303311

مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت شهید عباس طاهری در خبرگزاری تسنیم برگزار شد.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا ، بیست و یکمین محفل تکریم خانواده شهدای اطلاعات و امنیت ویژه گرامیداشت یاد شهید عباس طاهری به همت انجمن پیشکسوتان سپاس و خبرگزاری تسنیم در باشگاه خبرنگاران پویا برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام والمسلمین حبیب مولایی نماینده انجمن پیشکسوتان سپاس در سخنانی با اشاره به قصه داستانی و توحیدی قرآن کریم درباره حضرت موسی(ع) و حضرت خضر(ع) گفت: این داستان به ما می آموزد که ما باید تسلیم محض ولی خدا باشیم و دلبستگی به دنیا و تعلقات دنیایی نداشته باشیم.

بارزترین ویژگی شهدا دل بریدن از تعلقات دنیایی بود

وی ادامه داد: وقتی امام زمان(عج) در کنار کعبه ظهور می کند, 313 نفر از یاران بدون درنگ خود را به حضرت می رسانند. شهدای ما نیز اینگونه بودند و زمانی که صدای ولی خدا را شنیدند لحظه ای درنگ نکردند و به ندای ولی لبیک گفتند و این ویژگی بارزترین ویژگی شهداست که از تعلقات دنیایی دل بریده اند.

حجت الاسلام مولایی در ادامه به فعالیت های انجمن پیشکسوتان سپاس اشاره کرد و گفت: این انجمن، انجمنی مردم نهاد بوده که توسط گروهی از رزمندگان برای زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهدا و ترویج فرهنگ شهادت شکل گرفت.

وی ادامه داد: این انجمن به ترویج مجاهد ت های شهدای اطلاعات و امنیت که از رشادتهای آنها کمتر سخنی به میان آمده فعالیت می کند که تاکنون برنامه هایی از قبیل دیدار با خانواده معظم شهدا، یادواره های استانی شهدای اطلاعات، نشست های سالانه رزمندگان اطلاعات و امنیت، اردوهای مختلف تفریحی راهیان نور، زیارت مشهد و چاپ 25 کتاب از زندگینامه شهدا را در طول این 10 سال فعالیت خود انجام داده است.

لحظه شهادت شهید عباس طاهری به روایت برادر

در ادامه برادر شهید عباس طاهری در سخنانی به ذکر خاطره ای از لحظه شهادت برادرش پرداخت و گفت: من فرمانده دسته شهادت در گردان انصارالرسول لشکر 27 بودم. زمانی که عملیات بیت المقدس 2 شروع شد, با عباس در یک مسیر بودیم. در همین حین حسین مکرمی که از بچه محل هایمان بود, مورد اصابت ترکش قرار گرفت و من او را به عقب بازگرداندم در همان حین تیری به عباس اصابت کرد و او به شهادت رسید.

وی ادامه داد: من هم در همان حین مورد اصابت ترکش قرار گرفتم آن شب، شب بسیار سختی بود و تمام زمین گل شده بود و به گونه ای شد که چکمه هایمان در گل گیر می کرد به هر زحمتی بود به عقب بازگشتیم.

تجلیل همسران شهدای مدافع حرم از همسر یک جانباز

استقبال از پیکر مطهر شهدای تازه تفحص شده سوریه و عراق+تصاویر

وی ادامه داد: برادر محتشم فرمانده گردان انصار به من گفتند که شما برای برگزاری مراسم برادرت به تهران بروید من نیز به تهران آمدم و ساعت 2 نیمه شب به منزل رسیدم. پدرم درب را باز کرد و گفت: عباس کجاست؟ من نیز گفتم می آید. او گفت عباس می آید و یا می آرندش و من حرفی برای گفتن نداشتم. به خانه رفتم و دیدم همه اعضای خانواده بیدار هستند و من داستان شهادت عباس را گفتم مادرم با شنیدن این حرف گفت: آن چیزی را که برای خدا داده ام دیگر پس نمی گیرم و از شهادت عباس راضی هستم.

می گفت اگر نمازمان قضا بشود می توانیم آن را به جا بیاوریم اما زمانی که جنگ تمام شود دیگر نمی توانیم به جبهه برویم

مادر شهید عباس طاهری نیز در سخنانی گفت: سالی که عباس شهید شد در روستا خانه درست می کردیم او به پدرش می گفت اگر نمازمان قضا بشود می توانیم آن را به جا بیاوریم اما زمانی که جنگ تمام شود دیگر نمی توانیم به جبهه برویم و بسیار اصرار می کرد تا به جبهه برود. من به او می گفتم پدر و پدرت به جبهه می روند و تو نیازی نیست بروی اما او راضی نمی شد. یک روز آمد و گفت اگر اجازه ندهید به جبهه بروم دیگر به دانشگاه نمی روم تا درسم را ادامه دهم و من نیز پس از اصرارهای فراوان او قبول کردم و اجازه دادم عباس به جبهه برود. او رفت و پس از مدتی شهید شد و به آرزویش رسید.

برپایه این گزارش, شهید عباس طاهری متولد سال 1348 بود که 26 دی ماه سال 1366 در عملیات بیت المقدس 2 به درجه رفیع شهادت نائل شد.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: