آیت‌الله رجبی در گفت‌وگو با فارس:

رگه‌هایی در حوزه، دفاع از انقلاب را «تندروی» می‌دانند/ قاطبه حوزه قم «انقلابی» است

کدخبر: 2303291

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره وجود رگه‌هایی از اسلامی غیرسیاسی در حوزه علمیه قم گفت: چند سال پیش رهبر معظّم انقلاب در این باره هشدار دادند، امّا نباید تصور بشود که تشکیلات عظیمی در قم مدافع این نوع نگاه هستند؛ البته بالاخره این آسیب آسیبی است که اندک آن هم زیاد است.

آیت‌الله محمود رجبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام‌خمینی(ره)، با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در دیدار ۱۹ دی مردم قم گفت: قم پایگاه انقلاب است و انقلاب از این شهر آغاز شده است و به‌دلیل وجود حوزه علمیه و مراجع عظام، هم جایگاه ویژه‌ای در میان قشرهای متدین و انقلابی دارد و هم در دید دشمنان انقلاب.

وی ادامه داد: دشمنان اگر بتوانند، حساسیت نسبت به انقلاب و ارزش‌های دینی را در قم کم‌رنگ می‌کنند و بعد آن را نشانه جدا شدن مردم از نظام و انقلاب معرفی می‌کنند. کما اینکه در گذشته شاهد چنین تحرکاتی از سوی ضد انقلاب بوده‌ایم.

آیت‌الله رجبی، قم را الگوی متدینین کشور دانست و خاطرنشان کرد: هر مقدار که قم روحیه انقلابی را حفظ کند می‌تواند برای سایر نقاط کشور سرمشق باشد. بنابراین این مسئله مهمی است و دشمن حتماً روی آن سرمایه‌گذاری کرده؛ و نه الان بلکه اسناد نشان می‌دهد که دشمنان از قبل از انقلاب هم بر روی آن سرمایه‌گذاری کرده بودند. الان هم دست‌هایی از طیف‌های مختلف وجود دارد که هم روحیه انقلابی را تضعیف کنند هم ارزش‌های دینی مثل حجاب و عفاف را.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه همان‌طور که مقام معظّم رهبری فرمودند مسئولین حوزه و متولیان امور، استاید برجسته و مراجع تقلید باید نسبت به روحیه انقلابی در متن حوزه و در بین نهادهای حوزوی حساس باشند و برای آن سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی کنند. همچنین به یاد داریم که مقام معظّم رهبری چند سال پیش نسبت به سکولار شدن حوزه علمیه هشدار دادند.

آیت‌الله رجبی ادامه داد: احساس می‌شود دست‌هایی برای اینکه ولنگاری فرهنگی را در قم دامن بزنند فعّال هستند؛ بر روی بدحجابی سرمایه‌گذاری می‌کنند و سایر مفاسد اجتماعی را دنبال می‌کنند؛ اقداماتی که به نظر می‌رسد اتفاقی و موردی نیست.

وی افزود: بنابراین مسئولین نهادهای مختلف قم اعم از شهرداری، شورای شهر، نیروی انتظامی، سپاه، مساجد، بسیج، ائمه جمعه و جماعات وظیفه سنگینی در این مورد به عهده دارند و باید با هم‌افزایی و برنامه‌ریزی، آسیب‌ها را شناسایی کنند و نیروهای اطلاعاتی ما ریشه‌های این حرکت را تا یافتن پشت صحنه‌های آن مشخص کنند و مبارزه فکری و اطلاعاتی همه‌جانبه‌ای با آن‌ داشته باشند تا ان‌شاءالله قم نه‌تنها از لحاظ مرکزیت بودن انقلاب و تشیع دچار آسیب نشود بلکه روزبه روز فعال‌تر و بالنده‌تر باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره وجود رگه‌هایی از اسلامی غیرسیاسی در حوزه علمیه قم گفت: چند سال پیش رهبر معظّم انقلاب در این باره هشدار دادند، امّا نباید تصور بشود که تشکیلات عظیمی در قم مدافع این نوع نگاه هستند؛ البته بالاخره این آسیب آسیبی است که اندک آن هم زیاد است و طبعاً دشمن حتماً چنین برنامه‌ریزی دارد.

آیت‌الله رجبی با بیان اینکه افرادی هستند که روی خوشی به انقلاب نشان نمی‌دهند و یا بر اثر ناآگاهی یا عدم بصیرت حرکات انقلابی را تندروی تفسیر می‌کنند، گفت: این افراد دچار اشتباه می‌شوند و حرکتی که در راستای دفاع از نظام باشد را تندروی می‌دانند. شاید این هم بخشی از القائات دشمنان انقلاب باشد که از زبان برخی افراد ناآگاه درون حوزه مطرح می‌شود تا با این حربه نیروهای انقلاب را از صحنه خارج کنند یا جایگاهشان را دچار خدشه کنند.

قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام‌خمینی(ره) افزود: بنابراین اصل اینکه افراد معدودی وجود داشته باشند که بخواهند روحانیت انقلابی را به انزوا بکشانند، قابل انکار نیست؛ منتها گاهی هم افراط می‌شود و تصور می‌شود اکثریت حوزه یا نیمی از آن، چنین روحیه‌ای دارد؛ در حالی که اینچنین نیست و الحمدلله روحیه انقلابی در بدنه حوزه و اساتید وجود دارد. با این حال باید رگه‌های حرکات انحرافی که وجود دارد شناسایی و خشکانده شود.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: