سروری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اصلاح‌طلبان نمی‌توانند نقش خود را در روی کار آمدن دولت روحانی کتمان کنند

کدخبر: 2303268

عضو جمعیت رهپویان گفت: جریان اصلاح طلب نمی‌تواند نقشی که در به قدرت رسیدن دولت روحانی داشتند را کتمان کنند.

پرویز سروری، عضو جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در گفت وگو با خبرنگار احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران در اشاره به اظهارات انتقادی موسوی خوئینی ها درباره هاشمی رفسنجانی گفت: آقای موسوی خوئینی ها صداقت نشان داد و واقعیت مسئله را بیان کرد چراکه اختلافات بسیار جدی بین جریان اصلاح طلب و هاشمی وجود داشت و در مجلس ششم اصلاح طلبان بدترین نسبت ها را به آقای هاشمی دادند.

سروری در ادامه افزود: مطابق با داستان مجلس ششم، آرای آن، تقلبات گسترده که در انتخابات صورت گرفت و تاج زاده مجری آن انتخابات بود که واقعیت روابط اصلاح طلبان با آقای هاشمی را نشان می دهد و در واقع همان مسئله ای است که خوئینی ها به آن اشاره کرده است.

وی با بیان اینکه اصلاح طلبان به دنبال قدرت هستند، خاطرنشان کرد: به نظرم رابطه آن ها با هاشمی مبتنی بر رسیدن به اهداف خودشان بود و به عنوان یک وسیله از هاشمی استفاده کردند.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: از نظر من مبانی اختلافات جدی بین هاشمی و اصلاح طلبان وجود داشت، اما هر دوی آن ها به این نتیجه رسیدند که باید برای مقابله با جریان انقلاب به یک ائتلافی دست بزنند و این ائتلاف با مدیریتی که هاشمی کرد سبد اصلاح طلب ها را به پای گزینه هاشمی آورد.

سروری اظهار کرد: نمی شود تاریخ را پاک کرد، جریان اصلاح طلب نمی تواند نقشی که در به قدرت رسیدن دولت روحانی داشتند کتمان کنند و فرار به جلو انجام دهند.

وی در ادامه اضافه کرد: واقعیت مجلس ششم به نوع ارتباط هاشمی و اصلاح طلب ها بازمی گردد و اظهارات خوئینی ها کاملا درست است لذا این نکته هم که جریان اصلاح طلب مهم ترین نقش را در به قدرت رسیدن دولت یازدهم و دوازدهم داشتند را نمی شود کتمان کرد.

سروری تاکید کرد: اصلاح طلبان باید پاسخگوی پیامد های دولت یازدهم و دوازدهم باشند در حالی که آنان می خواهند خود را از روحانی جدا کنند، زیرا معتقدند که دولت موفق و کارآمد نبود و سبد آرای اصلاح طلبان را ریزش داده و خواهد داد.

وی ادامه داد: با نزدیک شدن به انتخابات جریان اصلاح طلب می خواهند حالت اپوزیسیون علیه دولت را بگیرند و این القاء غیر ممکن را منعکس کنند که ما با دولت نیستیم، از نظر من دولت همه چیزش را از آرای اصلاح طلبان دارد و اگر اصلاح طلبان نبودند مطلقا دولت نمی توانست امروز دولت باشد

سروری در ارزیابی دفاع تمام قد روحانی از هاشمی خاطرنشان کرد: روحانی با عرصه سیاسی کاملا آشناست و خوب می داند اگر درست از مهره های موجود در دست دولت استفاده نکند، اصلاح طلبان می توانند تا پایان دولت مزاحمت های جدی را برای دولت ایجاد کنند.

وی ادامه داد: روحانی با روندی که امسال در سالگرد هاشمی نشان داد، تلاش کرد تا اصلاح طلبان را در مخمصه قرار دهد و آن ها یا به طور کامل از دولت خداحافظی کنند و یا اینکه اگر این کار را نمی کنند، با دولت هم نباشند و اپوزیسیون باشند، علیرغم اینکه هم از قدرت آن استفاده کند و هم علیه دولت موضع گیری کند.

سروری در پایان خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی اصلاح طلبان در یک موضع مهم قرار گرفتند یا باید به طور کامل از دولت خارج شوند که مطمئنا همچین کاری نمی کنند و یا اینکه نمی توانند سود دولت را ببرند و ضرر و هزینه های آن را پرداخت نکنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: