گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان داد

کاهش تنها ۱۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران پس از تحریم‌ها

کدخبر: 2303255

طبق جدیدترین آمار رسمی دولت آمریکا، تولید نفت ایران در دسامبر به ۲.۸ میلیون بشکه در روز بالغ شد که ۱۰۰ هزار بشکه در روز در مقایسه با نوامبر که تحریم‌های واشنگتن علیه صادرات نفت ایران آغاز شد، کاهش داشت.

به گزارش ایسنا، اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش "دورنمای انرژی کوتاه مدت" خود اعلام کرد تولید نفت ایران به میزان بیش از یک میلیون بشکه در روز از ماه مه سال ۲۰۱۸ کاهش داشته است و این آژانس انتظار دارد تحریم‌ها علیه صادرات نفت ایران تا پایان دوره مورد پیش‌بینی به قوت خود باقی خواهد ماند. بعلاوه پیش‌بینی اخیر بر مبنای این انتظار است که معافیتی که به هشت کشور برای خرید نفت ایران داده شده است، در ماه مه تمدید نشود.

بر اساس گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، انتظار می‌رود تولید نفت اعضای اوپک تا پایان امسال به پایین ۳۰.۷۳ میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کند که پایینترین میزان تولید ماهانه این گروه از فوریه سال ۲۰۱۵ خواهد بود.

این آژانس اعلام کرد اعضای اوپک ۳۱.۹۲ میلیون بشکه در روز نفت در سال ۲۰۱۸ تولید کردند که حدود ۱۵۰ هزار بشکه در روز پایین میانگین تولید سال ۲۰۱۷ بود و انتظار می‌رود تولید این گروه در سال ۲۰۱۹ به ۳۰.۸۸ کاهش پیدا کند و در سال ۲۰۲۰ به ۳۰.۹۰ میلیون بشکه در روز برسد.

بنا بر این گزارش، کاهش امسال تولید نفت اوپک با افزایش عرضه به میزان ۲.۴ میلیون بشکه در روز از سوی کشورهای غیراوپک به خصوص آمریکا و برزیل جبران خواهد شد.

مجموع تولید نفت اوپک در دسامبر به ۳۱.۳۸ میلیون بشکه در روز بالغ شد که ۸۴ هزار بشکه در روز در مقایسه با نوامبر کاهش داشت. کاهش تولید اوپک از نوامبر تا دسامبر نشان می‌دهد که اعضای این گروه زودتر از موعد مقرر، به کاهش تولید اقدام کرده‌اند.

بر اساس گزارش پلاتس، عربستان سعودی ۱۰.۴ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرد که ۵۲۰ هزار بشکه در روز نسبت به سطح تولید نوامبر کمتر بود و انتظار می‌رود میانگین تولید این کشور در سالهای ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ پایین سطح مذکور باشد.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: