نبی پور در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

قیمت تمام شده تولید تخم مرغ ۲۰ درصد افزایش یافت/قیمت هر کیلو تخم مرغ ۷ هزار و ۴۰۰ تومان

کدخبر: 2303210

یک مقام مسئول گفت: با توجه به نوسان نرخ نهاده‌های دامی، قیمت تمام شده تولید نسبت به یک ماه گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است.

ناصر نبی پور رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از ثبات قیمت تخم مرغ نسبت به هفته اخیر در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۷ هزار و ۴۰۰ تومان معادل شانه ای ۱۵ هزار تومان است.

وی قیمت تمام شده تولید هر کیلو تخم مرغ را بالای ۷ هزار تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به نوسان نرخ نهاده های دامی، قیمت تمام شده تولید نسبت به یک ماه گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است.

نبی پور با اشاره به اینکه قیمت نهاده های دامی لحظه ای در حال نوسان است، بیان کرد: هم اکنون هر کیلو ذرت حداقل با نرخ یک هزار و ۵۰۰ و کنجاله سویا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان به مرغداران عرضه می شود که این نرخ نسبت به ۱۵ روز گذشته در هر کیلو ۵۰۰ تومان افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: تولید روزانه ۲۸۰۰ تن تخم مرغ در کشور/ مشکل نهاده های دامی به طور کامل مرتفع نشده است

این مقام مسئول با اشاره به اینکه برای تولید یک کیلو تخم مرغ حداقل ۲.۵ کیلو دان مصرف می شود، افزود: ۶۰ درصد دان مصرفی را ذرت و ۳۰ درصد سویا تشکیل می دهد که با احتساب نوسان نرخ نهاده های دامی در روز های اخیر به قیمت تمام شده هر کیلو تخم مرغ ۷۵۰ تومان اضافه شده است.

وی با اشاره به اینکه مشکلات مربوط به تامین نهاده های دامی هنوز به طور کامل مرتفع نشده است، بیان کرد: براین اساس شرکت پشتیبانی امور دام، سهمیه ای به منظور بهبود اوضاع تولید به مرغداران استان ها اختصاص داده است تا مساله ترخیص خوراک دام موجود در کشتی های روی آب مرتفع گردد.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران ادامه داد: اگرچه پشتیبانی امور دام به منظور کنترل قیمت نهاده های دامی وارد بازار شده است، اما به سبب شرایط سخت گیرانه مرغداران تمایلی به دریافت نهاده ندارند چرا که در مقابل باید هر کیلو تخم مرغ با نرخ ۶ هزار و ۷۰۰ تومان به پشتیبانی تحویل دهند که این امر بیانگر زیان ۶۰۰ تومانی تولیدکنندگان در فروش هر کیلو محصول است.

نبی پور در پایان با اشاره به اینکه اختصاص ارز مشکل کشتی های حاوی نهاده های دامی روی آب است، تصریح کرد: با توجه به آنکه مسئولان طی هفته گذشته اعلام کردند که مشکلی کشتی ها درحال برطرف شدن است، از این رو باید منتظر ماند و دید که این فرآیند چقدر طول می کشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: