تظاهرات شبانه معترضان سودانی علیرغم هشدارهای عمر البشیر

کدخبر: 2303164

صدها نفر از معترضان سودانی با وجود استقرار نیروهای امنیتی در خیابان‌های خارطوم پایتخت این کشور، تظاهرات کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، معترضان سودانی دیشب در منطقه «الکلاکله» واقع در جنوب خارطوم تظاهرات کرده و پلیس سودان نیز برای متفرق کردن معترضان به استفاده از گاز اشک‌آور روی آورد.

انجمن مشاغل حرفه‌ای سودان متشکل از پزشکان، مهندسان، مدرسان و معلمان در صفحه توئیتر خود نوشت که معترضان در خیابان الکلاکله تجمع کرده و شعار آزادی، صلح، عدالت و سقوط دولت را سر می‌دهند.

طبق گزارش شبکه الجزیره، روز یکشنبه نیز معترضان در هفت شهر از جمله شهر «بحری» در مجاورت خارطوم تظاهرات کرده و خواستار سقوط دولت شدند و در این تظاهرات ۱۱ نفر زخمی شدند.

در همین ارتباط «عمر البشیر» رئیس‌جمهور سودان روز دوشنبه در شهر نیالا واقع در ایالت دارفور جنوبی تأکید کرد که تنها راه تغییر دولت، صندوق‌های رأی‌گیری و انتخابات سال ۲۰۲۰ است. وی همچنین در اظهارات خود نسبت به وقوع هرگونه آشوب و غارت به معترضان هشدار داد و تاکید کرد که اگر دنبال تغییر دولت هستند باید از طریق انتخابات اقدام کنند.

سودان از ۱۹ دسامبر گذشته شاهد تظاهرات‌هایی در اعتراض به گرانی و نابسامانی اوضاع معیشتی است و بنا به اذعان مسئولان دولت سودان تا کنون ۲۴ نفر در این اعتراضات کشته شده‌اند.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: