عضو ارشد حماس تشریح کرد

هماهنگی محور مقاومت برای نبرد با تل‌آویو؛ پنج گام حماس مقابل «عباس»

کدخبر: 2303145

یکی از اعضای دفتر سیاسی حماس اعلام کرد از آنجایی که رژیم صهیونیستی بخش‌هایی از لبنان و سوریه و فلسطین را اشغال کرده، هماهنگی میان محور مقاومت برای نبرد با این رژیم ضروری است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌ «محمود الزهار» عضو دفتر سیاسی حماس اعلام کرد مقاومت فلسطین نقض مکرر توافق‌های آتش‌بس توسط رژیم صهیونیستی را از نزدیک زیر نظر دارد و در مقابل این موضوع زیاد سکوت نمی‌کند.

وی در گفت‌وگویی با شبکه «فلسطین‌الیوم» اعلام کرد: اما در این راستا هشدار می‌دهم برخی افراد - آنها را به اسم می‌شناسیم- که با اسرائیل در ارتباط هستند یا بدون اینکه بدانند در راستای منافع اسرائیل کار می‌کنند - خصوصا افراد وابسته به فتح- مأموریت دارند در این برهه حساس، با شلیک موشک خارج از اجماع ملی، غزه را به سمت نبرد (جنگ) با رژیم اشغالگر اسرائیل بکشانند.

الزهار ادامه داد: هدف آنها متشنج کردن منطقه است و این موضوع به ملت فلسطین، منافع حماس یا گروه‌های مقاومت در این مرحله کمکی نمی‌کند. این افراد نزد ما شناخته شده‌ هستند و جنبش فتح در پشت آنها قرار دارد؛ با تعدادی از فرماندهان میدانی درباره آنها صحبت کردیم و حتی برخی بازداشت شدند؛ عده‌ای از آنها سابقه‌‌دارند.

برخی اوقات گروه‌های ناشناس و غیر وابسته به گروه‌های مقاومت در نوار غزه، موشک یا خمپاره‌هایی به سمت فلسطین اشغالی شلیک می‌کنند و رژیم صهیونیستی نیز در واکنش برخی مناطق غزه را هدف قرار می‌دهد.

پنج گام حماس برای مقابله با اقدامات عباس

محمود الزهار در ادامه به نحوه مقابله حماس و مجلس قانونگذاری فلسطین (پارلمان) با اقدامات «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان علیه غزه پرداخت و از اتخاذ پنج گام در این زمینه خبر داد: اول ؛ سلب صلاحیت سیاسی و قانونی عباس در مجلس قانونگذاری، دوم ؛ مراجعه به طرف‌های رسمی و قضائیی برای تأکید بر عدم مشروعیت عباس، سوم ؛ به قانونی مراجعه می‌کنیم که تشکیلات خودگردان آن را تصویب کرده نه ما، با این قانون می‌گوییم که عباس «غیرقانونی» است، چهارم ؛ مراجعه به قانون و اعلام اینکه تأسیس «دادگاه قانون اساسی» توسط عباس قانونی نیست بنابراین رأی این دادگاه برای انحلال مجلس قانونگذاری نیز باطل است، پنجم ؛ بازنگری حماس در توافق‌های آشتی امضا شده قبلی.

هماهنگی میان محور مقاومت ضروری است

این عضو حماس در پاسخ به این سوال که «محور مقاومت به هماهنگی کامل رسیده و سید حسن نصرالله و زیاد النخاله بیشتر از یک بار اعلام کرده‌اند نبرد آینده با اسرائیل در چند جبهه خواهد بود؛ نظر شما چیست؟» گفت: اسرائیل، خاک سوریه را اشغال کرده و سوریه باید خاکش را آزاد کند؛ اسرائیل خاک لبنان را اشغال کرده و لبنان باید خاکش را آزاد کند. تمام فلسطین اشغال شده و فلسطینی‌ها باید سرزمین خود را آزاد کنند به همین دلیل باید در مقابله با اسرائیل به شکلی متحد و در ضمن این محور (مقاومت) همکاری داشت و ضروری بودن همکاری از همینجا ناشی می‌شود.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: