کینه ۱۰ ساله جرد کوشنر کار دست مشاور سابق ترامپ داد

کدخبر: 2303144

یکی از مشاوران ارشد سابق رئیس‌جمهور آمریکا در کتابی جدید، کینه قدیمی داماد ترامپ نسبت به خود را عامل برکناری از مقامش دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ک ریس کریستی ، فرماندار سابق ایالت نیوجرسی و از دستیاران ارشد سابق دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد جرد کوشنر، داماد و مشاور ارشد ترامپ به علت یک کینه قدیمی زمینه برکناری او را از مقامش فراهم کرد.

کریستی زمانی ریاست تیم انتقال ترامپ را پس از پیروزی او در انتخابات سال ۲۰۱۶ عهده دار بود. او قرار است به زودی کتاب جدیدی را درباره دوران حضور خود در تیم رئیس جمهور آمریکا منتشر کند. روزنامه انگلیسی گاردین توانست به یک نسخه از این کتاب با عنوان «بگذارید تمام کنم» دست یابد.

بر اساس بررسی روزنامه گاردین، یکی از برجسته ترین بخش های این کتاب بخشی است که بنا به گفته کریستی، کوشنر هدف خود را به زیر کشیدن این فرماندار سابق نیوجرسی از قدرت به دلیل یک کینه یک دهه ای قرار داده بود.

این دستیار سابق ترامپ در این کتاب می نویسد در حالی که او یکی از دادستان های فدرال بود پیگرد قضایی را علیه چارلز کوشنر، پدر جرد کوشنر به علت فرار مالیاتی صادر کرد. در این کتاب، کریستی شرح می دهد که چگونه چارلز کوشنر با طراحی توطئه از همسر خواهر خود حق السکوت می گیرد و باعث می شود که او از اقدامات کوشنر چیزی بر زبان نیاورد. هرچند این توطئه نتیجه عکس داد و در نهایت کوشنر در آن ماجرا متهم شد و به ۱۸ اتهام خود اقرار کرد و ۱۴ ماه را در زندان فدرال گذراند.

در کتاب کریستی آمده است کوشنر تلاش های را برای اطمینان از رد شدن کریستی از سوی ترامپ صورت داد. کوشنر بار ها زندانی شدن پدرش را ناعادلانه خوانده بود. هر چند ترامپ در تیم خود به کریستی منصبی داد با این حال این کوشنر بود که حرف آخر را زد. این موضوع را کریستی از طریق استیو بنن، استراتژیست سابق کاخ سفید متوجه شده بود.

در بخش دیگری از این کتاب، فرماندار سابق نیوجرسی نوشت: استیو بنن برای من روشن کرد تنها یک نفر مسئول اینکار است، ظاهرا کوشنر هنوز کینه اتفاقاتی که یک دهه پیش رخ داد، را به دل داشت.

گاردین یادآور شد: کریستی در نهایت با دسیسه چینی داماد ترامپ از دولت آمریکا جدا شد این در حالی بود که او رویاهایی برای مناصب بالاتر از جمله معاون رئیس جمهور، دادستان کل یا رئیس کمیته ملی جمهوری خواهان را در سر داشت. او بار ها مقام های پیشنهاد شده از سوی ترامپ از جمله وزیر کار، وزیر امنیت میهن و سفیر آمریکا در رم و واتیکان را رد کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: