تصمیم ضداسرائیلی مالزی در زمینه میزبانی از مراسم‌ها و رویدادهای بین‌المللی

کدخبر: 2303135

وزیر خارجه مالزی تأکید کرد که کوالالامپور از میزبانی هر مراسمی که نمایندگان رژیم صهیونیستی در آن حضور داشته باشند، خودداری خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزیر خارجه مالزی امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، این کشور از این به بعد دیگر میزبانی برنامه‌ای را که نمایندگانی از رژیم صهیونیستی در آن حضور داشته باشند، نخواهد پذیرفت.

بنا بر گزارش شبکه «الجزیره»، صیف‌الدین عبدالله تأکید کرد، دولت مالزی در برابر محرومیتی که علیه ورزشکاران رژیم صهیونیستی در رقابت‌های پاراشنا اعمال شده، تسلیم نخواهد شد.

رقابت‌های قهرمانی پاراشنای جهانی که قرار است در ماه جولای در مالزی برگزار شود، حکم مجوز ورود برای بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو را دارد.

وزیر خارجه مالزی گفته است، کابینه این کشور هفته گذشته نیز اعلام کرد هیچ هیأتی از رژیم صهیونیستی نمی‌تواند برای برنامه‌های ورزشی و یا هر رویداد دیگری وارد مالزی شود.

وی افزود، مالزی همچنین تصمیم گرفته هیچ رویدادی را که شامل حضور نمایندگان این رژیم شود، میزبانی نکند. بنا به تأکید وی، این اقدام «نشان‌دهنده موضع قاطع دولت مالزی در برابر مسائل مربوط به اسرائیل» است.

بنا بر این گزارش، مالزی که از حامیان سرسخت فلسطینیان به شمار می‌رود، از جمله کشورهای با اکثریت مسلمان است که هیچ رابطه دیپلماتیکی با رژیم صهیونیستی ندارد.

دولت مالزی ماه گذشته هم در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که «قویا» با تصمیم جنجال‌برانگیز استرالیا در خصوص به رسمیت شناختن قدس غربی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی مخالفت می‌کند.

مالزی همچنین خواستار تحقق راه‌حل دو دولتی برای حل نزاع فلسطینینان و رژیم صهیونیستی شده بود و به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از جانب برخی کشورهای غربی را اقدامی زودهنگام و بدون حساب خوانده که تحقیر فلسطینینان و تلاش آنها برای دستیابی به حق ایجاد حاکمیت مستقل است.

واشنگتن در سال 2017 میلادی برای نخستین بار اعلام کرد که تصمیم دارد تا سفارت خود را از تل‌آویو به قدس منتقل کند و در ماه می سال 2018 میلادی رسما سفارت آمریکا به قدس منتقل شد. این تصمیم واشنگتن با انتقادات تند بین‌المللی مواجه شد.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: