تهران| پیشنهاد افزایش فضای سبز با ایجاد باغچه‌های اشتراکی

کدخبر: 2303125

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: در این جلسه پیشنهاد داده شد برنامه ۵ ساله سوم شهر تهران در راستای افزایش فضای سبز باغچه‌های اشتراکی ایجاد شود تا شهروندان از آنها استفاده و نگهداری کنند.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علی اعطا در پایان نوبت صبح یکصدوشانزدهمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جلسه امروز ادامه بررسی لایحه برنامه 5 ساله سوم شهر تهران در دستور کار اعضا قرار گرفت و تاکنون 62 ماده از 95 ماده این لایحه مورد بررسی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: تا بعد از ظهر امروز نیز بقیه مواد برنامه 5 ساله سوم شهر تهران مورد بررسی قرار خواهد گرفت. در جلسه امروز احکام برنامه مربوط به حوزه محیط زیست و پسماندها است و شهرداری نیز ملزم به اقداماتی شده است تا شاهد کاهش آلودگی هوا و توسعه مترو و حمل و نقل عمومی باشیم.

سخنگوی شورای شهر تهران بیان کرد: در مواد لایحه برنامه به هوای پاک و سالم توجه ویژه ای شده و استفاده از انرژی های تجدیدپذیر نیز تاکید شده است. یکی دیگر از موادی که در جلسه امروز به آن پرداخته شد، مدیریت منابع آب بود که شهرداری موظف شده در طول این برنامه بهره برداری از آب خام را انجام دهد.

اعطا افزود: یکی دیگر از موارد مطرح شده در نوبت صبح جلسه امروز بحث مدیریت پسماند بود که فعالیت های غیررسمی و غیرمجاز در حوزه پسماند وجود دارد که باید کاهش یابد و به سمت مدیریت بهینه پسماند پیش برویم و از کانون های غیرمجاز و غیررسمی جلوگیری کنیم. موضوع تفکیک زباله از مبدا یکی دیگر از مواردی بود که در جلسه امروز به آن پرداخته شد و مقرر شد از پسماند انرژی استحصال شود.

وی در ادامه با اشاره به رودخانه ها و روددره های جنوبی البرز و قنات ها گفت: باید شبکه فاضلاب شهر تهران در 5 سال آینده تقویت شود و آخرین مطالعه درخصوص طرح جامع فضای سبز تهران نیز که در این دوره مطرح شده بود مورد بررسی قرار گرفت. در این جلسه پیشنهاد داده شد برنامه 5 ساله سوم شهر تهران در راستای افزایش فضای سبز باغچه های اشتراکی ایجاد شود تا شهروندان از آنها استفاده و نگهداری کنند.

سخنگوی شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا بررسی لایحه برنامه 5 ساله سوم شهر تهران 4 روز به طول انجامیده است گفت: اعضای شورای شهر تهران حساسیت ویژه ای در این حوزه دارند و بر همین اساس پیشنهاداتی در حین بررسی مواد لایحه مطرح می شود که قطعا به تصویب برنامه سوم شهر تهران کمک خواهد کرد و لذا ارائه پیشنهادات باعث می شود تا زمان بیشتری برای بررسی لایحه صرف شود.

شکایت از مصوبات "تبدیل باغات کن به فضای سبز" رد شد

مسجدجامعی: افزایش درآمد جرائم تخریب فضای سبز افتخار ندارد

افزایش 47 هزار متر باغ به سرانه فضای سبز عمومی تهران

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: