برنامه‌ریزی دادستانی کل برای صدور کارت ضابط قضایی به بسیجیان

کدخبر: 2303116

دادستان کل کشور از از برنامه‌ریزی برای ارائه کارت ضابط قضایی به نیروهای بسیج خبر داد.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور، در همایش تخصصی معاونان و روسای اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی سراسر کشور که صبح امروز (چهارشنبه 26 دی ماه) در ستاد مرکزی ناجا برگزار شد، از برنامه ریزی برای ارائه کارت ضابط قضایی به نیروهای بسیج خبر داد و افزود: در حال برنامه ریزی هستیم تا این کارت برای عوامل بسیج نیز صادر شود.

به گزارش تسنیم، برخی از نیروهای آموزش دیده بسیجی پیش از این نیز دارای کارت ضابط قضایی بودند که مدتی پس از جمع آوری معاونت های امر به معروف و نهی از منکر، این کارت ها در اواخر دهه 80 به مرور جمع آوری شد.

منتظری همچنین از افسران و درجه داران پلیس خواست که حتما کارت ضابطیت خود را دریافت کنند، چرا که اگر این کارت را دریافت نکرده باشند تحقیقات و بررسی های آنان فاقد وجاهت قانونی است و بر اساس قانون هیچ ارزشی برای دستگاه قضایی ندارد و حتی می توان آن را در خردکن انداخت.

دادستان کل کشور درباره اینکه چه کسانی می توانند ضابط قضایی باشند، گفت: برابر قانون فرماندهان، افسران و درجه داران ضابط قضایی هستند و کارکنان وظیفه به عنوان ضابط قضایی محسوب نمی شوند. این یعنی نمی توان انجام تحقیقات را به یک سرباز واگذار کرد، بلکه فرمانده، افسر و درجه دار می توانند تحقیقات را انجام دهند.

وی ناجا بازوی اصلی دستگاه قضایی در اجرای عدالت دانست و تصریح کرد: ناجا ضابط قضایی است و این یعنی نقش بدیعی در رسیدگی به جرایم و پرونده های مختلف دارد و اگر خشت اول را نیروی انتظامی کج بگذارد این دیوار تا ثریا نیز کج می رود.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: