انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری

نخستین فعالیت سازمان یافته انجمن ورزش‌های هوایی در کمیته مدل

کدخبر: 2303105

میان مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری و انجمن ورزش‌های هوایی فدراسیون انجمن‌های ورزشی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از انجمن ورزشهای هوایی، رشته ورزشی مدل یا پرواز پرنده‌های فوق سبک که از زیرشاخه های رشته ورزش‌های هوایی است، با استقبال طرفداران ورزش های هوایی روبرو شده است. رشته مدل نطفه علم هوانوردی است ودر دنیا قدمتی بیش از دویست سال دارد. فعالیت ورزشی مدل به سه زیرگروه هواپیما، هلی‌کوپتر و drone تقسیم‌بندی می شود.

فعالیت علاقمندان به رادیوکنترل‌های پروازی یا "مدل" در ایران سابقه‌ای بیش از نیم قرن دارد اما این فعالیت از انسجام و پیوستگی نظم یافته‌ای برخوردار نبوده تا این‌که با زیرپوشش قرارگرفتن فعالیت مدل در هر سه دسته یادشده در رشته‌های زیرمجموعه فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های هوایی (FAI) در انجمن ورزش‌های هوایی فدراسیون انجمن‌های ورزشی نیز این موضوع بررسی و اقدامات اجرایی آن برای آغاز فعالیت رسمی این رشته مهیج و پرمخاطب با همکاری نماینده رسمی فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های هوایی در ایران (کانون هوانوردی ایران) تصمیماتی گرفته شد و کمیته‌ای با عنوان "مدل" به عنوان یکی از کمیته‌های ورزشی مرتبط، در انجمن ورزش‌های هوایی فعالیت رسمی و قانون‌مند خود را آغاز کرد.

در همین راستا و برای اولین فعالیت سازمان یافته، مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری با مشارکت انجمن ورزش‌های هوایی و مجموعه سرزمین ایرانیان نسبت به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای اقدام کردند و بر این موضوع مصمم هستند تا با هدایت و راهبری هدفمند و برنامه محور رشته رادیوکنترل‌های پروازی یا "مدل"، بتوانند مسیر حرکت این فعالیت ورزشی پرمخاطب را با ساماندهی و ایجاد انسجام، برای رسیدن به جایگاه حقیقی خود در بعد ملی و بین‌المللی و حضور مشتاقان و متخصصان هموار سازند.

برخی از اهداف آتی برای ساماندهی فعالیت رادیوکنترل‌های پروازی یا "مدل" در کشور به شرح زیر است:

همکاری در رشد و توسعه کیفی و کمی فعالیت‌های رادیوکنترل‌های پروازی یا "مدل" در کشور

همکاری در برگزاری رویدادهای نمایشی و رقابتی مدل در ابعاد ملی و بین‌المللی

همکاری در تثبیت فعالیت‌های انجمن ورزش‌های هوایی(کمیته مدل) به‌عنوان متولی برگزاری رویدادهای

نمایشی و رقابت‌های ورزشی و آموزشی

همکاری در تامین فضاهای ورزشی مربوطه یا سایت‌های پروازی مورد نیاز برای فعالیت علاقمندان ورزش‌های هوایی بخصوص رادیوکنترل‌های پروازی یا "مدل"

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: