امیرعبداللهیان در دیدار نماینده پارلمان عراق:

امنیت عراق را امنیت جمهوری اسلامی ایران و منطقه می‌دانیم

کدخبر: 2302224

دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل امور بین الملل با بیان اینکه روابط تهران - بغداد مستحکم و راهبردی می‌ماند،‌ گفت: امنیت عراق را امنیت جمهوری اسلامی ایران و منطقه دانسته و سیاست‌های مداخله‌گرانه آمریکا را در تضاد با ثبات و امنیت منطقه می‌دانیم.

به گزارش حوزه پارلمانی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل امور بین الملل با محمد الغبان عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس نمایندگان و وزیر کشور سابق عراق دیدار و گفتگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار با تبریک آغاز به کار پارلمان و دولت جدید عراق بر ضرورت تقویت و توسعه همکاری های فیمابین در زمینه های مختلف بویژه حوزه پارلمانی تاکید نمود. وی افزود: روابط تهران و بغداد مستحکم و راهبردی می ماند.

دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیر کل امور بین الملل با اشاره به انتقال نیروهای نظامی آمریکا از سوریه به عراق اظهار داشت: ما امنیت عراق را امنیت جمهوری اسلامی ایران و منطقه دانسته و سیاستهای مداخله گرانه آمریکا را در منطقه در تضاد با ثبات و امنیت می دانیم.

وی افزود: مردم و رهبران عراق در مبارزه با تروریسم و حفظ استقلال و تمامیت ارضی این کشور با قدرت و حکمت عمل کردند.

محمد الغبان نیز ضمن ابراز خرسندی از روابط قوی و برادرانه بین دو کشور و قدردانی از حمایت و پشتیبانی های جمهوری اسلامی ایران از عراق گفت: دولت و پارلمان عراق همواره در مسیر توسعه و ثبات و امنیت کشور و منطقه گام برمی دارد.

وی افزود: از مراودات بخش های تخصصی پارلمانی و تبادل نظر نمایندگان در جهت بهره مندی از توانمندی های یکدیگر استقبال می کنیم و تمام تلاش خود را در زمینه تقویت و توسعه همکاری های دو جانبه و همچنین پارلمانی در دوره جدید مجلس عراق بکار خواهیم گرفت.

در ادامه این دیدار طرفین ضمن ارائه آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی، پیرامون موضوعات و مسائل مشترک در حوزه سیاسی و اهمیت همکاری های منطقه ای، تبادل نظر کردند.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: