ارائه پیش‌نویس قطعنامه‌ برای حمایت از توافق یمن در سوئد

کدخبر: 2295189

انگلیس پیش‌نویش قطعنامه‌ای به سازمان ملل ارائه کرده که مفاد آن درباره چگونگی حمایت از توافق انجام‌شده میان گروه‌های یمنی است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پنجشنبه هفته گذشته (22 آذر) طرفین حاضر در گفت‌وگوهای صلح یمن در استکهلم سوئد، بر سر آتش‌بس در استان الحدیده و چند مورد دیگر توافق کردند (جزئیات بیشتر).

در همین راستا انگلیس پیش‌نویس قطعنامه‌ای برای حمایت از توافق مذکور ارائه داده و این پیش‌نویس برای تصویب شدن نیاز به نه رأی مثبت دارد، دیگر اینکه آمریکا، فرانسه، انگلیس، چین یا روسیه نباید از حق وتوی خود علیه آن استفاده کنند.

هنوز درباره زمان دقیقی که قرار است شورای امنیت این پیش‌نویس را مورد بررسی قرار دهد، موضوعی اعلام نشده است.

بر اساس گزارش شبکه «رویترز»، در این پیش‌نویس درباره نحوه حمایت سازمان ملل از توافق استکهلم، عملیات نظارت بر آتش‌بس و انتقال نیروهای طرفین از بندر و شهر «الحدیده» و بندرهای «الصلیف و رأی عیسی» صحبت شده است.

در طرح ارائه شده آمده است باید مشخص شود سازمان ملل چگونه در راستای اداره بندرهای الحدیده، الصلیف و رأس عیسی و تفتیش آن کار خواهد کرد و چگونه نقش سازمان ملل در این مناطق تقویت خواهد شد.

«مارتین گریفیتس» نماینده سازمان ملل در امور یمن جمعه هفته گذشته اعلام کرد نیازی فوری به سازوکاری برای نظارت قوی بر الحدیده حس می‌شود.

«استفان دوگاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل نیز دوشنبه هفته جاری اعلام کرد عملیات نظارت بر الحدیده از طریق دوربین‌هایی انجام می‌شود که تحت نظارت نماینده سازمان ملل قرار دارد.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: