نامه وزیر خارجه لبنان به سازمان ملل در پی تصویب منشور جهانی آوارگان

کدخبر: 2295177

در پی تصویب منشور جهانی آوارگان، وزیر خارجه لبنان نامه‌ای خطاب به دبیرکل، رئیس مجمع عمومی و کمیسار عالی پناهندگان سازمان ملل فرستاد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در پی تصویب «منشور جهانی آوارگان» در سازمان ملل «جبران باسیل» وزیر خارجه لبنان نامه‌ای به «ماریا فرناندا اسپینوزا» رئیس مجمع عمومی، «آنتونیو گوترش» دبیرکل و «فیلیپو گراندی» کمیسار عالی پناهندگان سازمان ملل فرستاد.

منشور جهانی آوارگان که غیر الزام‌آور است هفته جاری با 181 رأی مثبت به تصویب رسید و لبنان از جمله کشورهایی بود که به آن رأی موافق داد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی لبنان «ان‌ان‌ای»، در نامه باسیل بر چند نکته زیر تأکید شده است:

منشور جهانی آوارگان غیرالزام‌آور است و حاکمیت دولت‌ها مافوق هر موضوعی است

این منشور نباید به ابزاری برای تحمیل برخی موضوعات بر کشورها شد به نحوی که حقوقی در راستای اسکان دائمی (آوارگان) ایجاد کند لبنان معتقد است تنها راه‌حل برای بحران آوارگی یا پناهندگی بازگشت به امن و همراه با احترام به کشور اصلی است و ما اسکان آنها در کشور سوم را راه‌حلی جزئی و محدود می‌دانیم لبنان، اسکان دائمی یا ادغام آوارگان و پناهجویان در کشورهای دیگر را مردود می‌داند

تأمین کمک انسانی به آوارگان نیابد به هزینه جامعه میزبان باشد

لبنان نمی‌تواند تعهدی درباره تأمین کار یا تخصیص منابع به آوارگان بدهد زیرا با بازار کار و منابع محدود در کشور روبروست جبران باسیل در پایان نامه خود ابراز امیدواری کرد بحران آوارگی در این کشور سیاسی نشود و بازگشت آنها را به هیچ موضوع دیگری مرتبط نکنند.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: