واکنش کرملین به جدیدترین اتهام آمریکا علیه روسیه

کدخبر: 2295174

سخنگوی کرملین گزارش تهیه شده برای سنای آمریکا درباره "دخالت" روسیه در انتخابات را کاملا بی اساس دانسته و نسبت به حمایت مجمع عمومی سازمان ملل از قطعنامه پیشنهادی اوکراین درباره "نظامی شدن شبه جزیره کریمه" ابراز تاسف کرد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "دمیتری پسکوف" سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه امروز در جمع خبرنگاران اعلام کرد که گزارش تهیه شده برای سنای آمریکا درباره "دخالت" روسیه در انتخابات ایالات متحده، چیزی جز سوء تفاهم و عدم درک اوضاع نیست. وی گفت: «برای اینکه تمامی ادعاها و اتهامات در آمریکا کاملا به یک شکل مطرح می شوند که اصلا برای مسکو قابل درک نیستند. ضمن اینکه در مورد دخالت در انتخابات، روسیه بطور مشخص ذکر نشده است.»

پسکوف افزود: «البته باید بگویم که ما بار دیگر تاکید می کنیم که با این گزارش موافق نیستیم و این اتهامات را کاملا بی پایه و اساس و تایید نشده می دانیم. دولت روسیه هیچ نوع ارتباطی با هیچ نوع دخالتی ندارد.»

سخنگوی کرملین همچنین تاکید کرد که روسیه اولا از تصمیم مجمع عمومی سازمان ملل برای تصویب قطعنامه پیشنهادی اوکراین درباره "نظامی شدن شبه جزیره کریمه، بندر سواستوپل، دریای سیاه و دریای آزوف، بشدت متاسف بوده و دوما با مفاد این سند کاملا مخالف است.

تصویب قطعنامه ضدروسی «نظامی شدن کریمه» در مجمع عمومی سازمان ملل

هزینه سنگین تحقیقات مولر درباره پرونده روسیه

پسکوف یادآور شد که منطقه کریمه بر اساس خواست ساکنین این شبه جزیره به روسیه پیوسته است که در آن زمان بشدت از طرف قوانین اوکراین تحت فشار قرار داشت.

مجمع عمومی سازمان ملل شب گذشته با 66 رای «مثبت»، 19 رای «مخالف» و 72 رای ممتنع، از قطعنامه پیشنهادی اوکراین درباره «نظامی شدن شبه جزیره کریمه، بندر سواستوپل و منطقه دریای سیاه و دریای آزوف توسط روسیه» حمایت کرد.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: