روسیه به هر اقدام نظامی آمریکا در دریای سیاه واکنش نشان می‌دهد

کدخبر: 2295172

یک مقام پارلمان روسیه هشدار داد که این کشور به هر نوع اقدام غیردوستانه آمریکا در دریای سیاه واکنش مناسب نشان داده و ناوگان دریایی روسیه اوضاع در این منطقه را بطور کامل تحت کنترل دارد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم ، "فرانتس کلینتسویچ" نائب رئیس کمیته امور دفاعی شورای فدراسیون (سنای) روسیه در گفت وگو با خبرگزاری «نووستی» اعلام کرد که این کشور به هر نوع اقدام غیردوستانه از سوی ایالات متحده در دریای سیاه واکنش ممناسب نشان داده و ناوگان دریایی روسیه بطور کامل اوضاع در این منطقه را زیر نظر و تحت کنترل دارد.

پیش از این "کورت ولکر" نماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در امور اوکراین گفته بود، ضروری است تا مقامات واشنگتن امکان افزایش حضور نظامی خود در دریای سیاه را مورد بررسی قرار دهند تا مانع از ادامه اقدامات تحریک آمیز روسیه در منطقه شود.

سناتور کلینتسویچ در تفسیر این سخنان گفت: «پیش از این نیز تلاش شده تا با چنین اقداماتی ما را بترسانند و این مسئله حتی به قبل از بروز حادثه خلیج کرچ باز می گردد که همه این تهدیدها توخالی است. روسیه کشوری نیست که بتوان بر آن اعمال فشار کرد و آمریکایی ها اگر این مسئله را باور ندارند، بهتر است باردیگر به کتاب های درس تاریخ خود مراجعه کنند.»

اوکراین یک موشک بالستیک را در دریای سیاه آزمایش کرد

اوکراین خواستار حضور نظامی غرب در دریای سیاه شد

لازم به یادآوری است، در تاریخ 5 دسامبر (14 آذر ماه) یک ناوشکن موشک انداز آمریکایی در آب های دریای ژاپن در اقدامی نمایشی به خلیج "پطر کبیر"، جایی که ناوگان اقیانوس آرام روسیه استقرار دارد، نزدیک شد. این اقدام نظامیان آمریکایی با این هدف انجام گرفت تا با ادعاهای دریایی روسیه مقابله شده و بر حقوق و آزادی استفاده قانونی از آب های بین المللی تاکید شود.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: