درخواست مداخله‌جویانه وزارت خارجه فرانسه درخصوص علت مرگ یک زندانی ایرانی

کدخبر: 2295135

وزارت امورخارجه فرانسه در اقدامی مداخله جویانه خواستار ارائه توضیحات درباره مرگ یک زندانی ایرانی شد که به علت بیماری کبدی در زندان جان باخته است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت امورخارجه فرانسه با انتشار یک بیانیه مدعی شد که وحید صیادی نصیری به دلیل فعالیت‌های سیاسی‌اش به زندان افتاده بود که در اعتراض به بازداشت خود دست به اعتصاب غذا زده و مرگ ناشی از این مسئله بوده است.

وزارت امورخارجه فرانسه در بیانیه مداخله جویانه خود خواستار ارائه توضیحات درباره مرگ وی و برقراری عدالت در این پرونده شد.

به گزارش ایسنا، این در حالی است که یک مقام آگاه در ایران با اعلام خبر عضویت «وحید صیادی نصیری» در گروهک تروریستی تندر، علت دستگیری وی را برنامه‏‌ریزی برای انجام اقدامات ایذایی اعلام کرد.

این مقام آگاه به افزود: وحید صیادی نصیری اولین بار در سال 94 در استان البرز به اتهام عضویت در گروهک تروریستی تندر و برنامه‏‌ریزی برای اقدام ایذایی دستگیر و به 5 سال زندان محکوم شد.

وی همچنین گفت: نامبرده با سپری کردن یکسال و نیم از مدت محکومیت، مشمول عفو رهبری شد و در اواخر سال 96 آزاد شد. متأسفانه، وی پس از آزادی، مجدداً با اسامی مستعار «آرش صیادی» و «شاپور ذوالاکتاف» شروع به همکاری با گروهک تروریستی تندر کرد که با توجه به برنامه‏ ریزی گروهک برای اقدامات انفجاری در تاریخ 1 /5/ 97 در قم دستگیر و به زندان منتقل گردید. نامبرده به علت بیماری کبدی به بیمارستان اعزام و علی‏رغم تلاش پزشکان، در بیمارستان پس از هفت روز در مورخ 21 / 9/ 97 جان باخت.

گروهک تروریستی تندر (انجمن پادشاهی) چندین سال است که به دنبال اقدامات تروریستی در ایران است. اغلب این برنامه‏ ریزی‏‌ها با تلاش‏‌های دستگاه‏‌های اطلاعاتی مهار شده است. در یکی از اقدامات تروریستی گروهک،حسینیه سیدالشهداء شیراز منفجر شد که طی آن 14 نفر شهید و 210 نفرزخمی و مجروح شدند. سرکرده این گروهک که مسئولیت این اقدام تروریستی را بر عهده گرفت، در آمریکا مستقر است. این گروهک که همچنان به تبلیغ و طرح‏‌ریزی برای اقدامات تروریستی در ایران مشغول است، با صدور بیانیه‏‌ای بر عضویت وحید صیادی در گروهک تأکید و ایران را به اقدامات تروریستی تهدید کرده است.

لازم به ذکر است که علی‏رغم صدور حکم جلب بین‏‌المللی (وانتد قرمز) برای سرکرده این گروهک تروریستی، آمریکا اقدامی برای استرداد و توقف فعالیت‏‌های وی نکرده است.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: