تربتی‌نژاد مطرح کرد:

صحن مجلس راه‌های تامین منابع مورد نیاز برای واقعی کردن نرخ خرید تضمینی گندم را بررسی می‌کند

کدخبر: 2294533

سخنگوی کمیسیون کشاورزی گفت که صحن مجلس راههای تامین منابع مورد نیاز برای واقعی کردن نرخ خرید تضمینی گندم و حمایت از تولیدات کشاورزی و کشاورزان مشخص و اقدامات عملی آنها را بررسی می‌کند.

نورمحمد تربتی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا در تشریح جلسه امروز (یکشنبه) کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع جلسه‌ امروز کمیسیون بررسی عملکرد بودجه مصوب سال ۱۳۹۷ وزارت جهاد کشاورزی و نیازهای بودجه‌ای جهت اجرای احکام قانونی بخش کشاورزی در لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور بود.

تربتی‌نژاد با اشاره به حضور معاون برنامه‌ریزی وزارت جهاد کشاورزی در این جلسه به نقل از وی در مورد عملکرد بودجه ۹۷ بخش کشاورزی گفت: بودجه مصوب بخش کشاورزی در سال ۹۷ متناسب با احکام پیش‌بینی شده در برنامه ششم نبوده و حدود ۲۰ درصد مورد نیاز بوده است. بودجه تخصیصی به بخش کشاورزی از مصوب سنواتی سال ۹۷ حدود ۱۹ درصد می‌باشد.

لذا بودجه تخصیصی سال ۹۷ تکافوی نیازهای زیرساختی و توسعه‌ای بخش کشاورزی را ننموده است. به همین علت طرح‌های آبی و خاکی مربوط به انتقال، ذخیره آب، آبیاری نوین، قنوات و... اجرا نشده است.

نماینده مردم نکا و بهشر در مجلس امکان افزایش نرخ تضمینی خرید گندم را از موضاعات مطرح شده در جلسه امروز کمیسیون دانست و ادامه داد: گندم خریداری شده از کشاورزان به مقدار 7.5 میلیون تن با نرخ کیلویی ۶۶۵ تومان برای مصارف انسانی و به مقدار سه میلیون تن با نرخ ۹۰۰ تومان برای مصارف صنوف و صنعت استفاده می‌شود. گرانتر شدن نرخ گندم موجب فشار اقتصادی به مصرف‌کنندگان می‌شود. لذا تامین اعتبار ناشی از افزایش نرخ گندم نیاز به افزایش نرخ نان و سایر فرآورده‌های مربوط به گندم دارد.

وی در پایان گفت: در جلسه‌ی امروز مقرر شد در بررسی لایحه بودجه سال ۹۸، صحن مجلس راه‌های تامین منابع مورد نیاز برای واقعی کردن نرخ خرید تضمینی گندم و حمایت از تولیدات کشاورزی و کشاورزان مشخص و اقدامات عملی بررسی کند.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: