بهرامی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

صنعت فرش دستبافت ایرانی درگیر زیرساخت های نامتعارف

کدخبر: 2293880

یک مقام مسئول گفت: معضل اصلی موجود در بین تولیدکنندگان فرش دستبافت، زیرساخت های نامتعارف است.

عبدالله بهرامی، مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی تولیدکنندگان فرش دستبافت ایران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، درباره وضعیت این صنف اظهار کرد: تعاونی تولیدکنندگان فرش دستبافت از نظر قانونی مشکلی ندارد و معضل اصلی موجود در این صنف زیرساخت های نامتعارف است.

وی با اشاره به وجود ۳۷۰۰ تعاونی گفت: این تعاونی ها از نظر منابع انسانی و منابع مالی درگیر مشکلات متعددی هستند بعبارتی با کمبود سرمایه دست و پنجه نرم می کنند.

بهرامی خواستار عدم تشکیل مجدد تعاونی ها شد و بیان کرد: تعاونی ها تنها به لحاظ کمیت گسترش یافته اند و در خصوص کیفیت آنان اقدامی صورت نگرفته است همچنین وزرات کار، تعاون و رفاه اجتماعی با توجه بیشتر به این بخش به رفع مشکلات آن کمک می کند.

بیشتر بخوانید : تشکیل تعاونی های تولید در ایران یک حقیقت تاریخی است

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی تولیدکنندگان فرش دستبافت ایران با تاکید بر فعالیت های مطلوب اتاق تعاون در این خصوص افزود: هماهنگی اتاق تعاون ایران و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی به هموار شدن فعالیت تعاونی ها کمک می کند.

وی با اشاره به فعالیت تعاونی ها در سال های جنگ گفت: تعاونی ها در دهه جنگ به دلیل این که در بخش مصرف و توزیع مطلوب عمل کرده بودند در بین مردم مقبولیت داشته اند این در حالی است که در دهه های اخیر مدیران دولتی بخش تعاون را جدی نگرفته اند و این امر سبب کاهش خدمات تعاونی ها و در نتیجه کاهش رغبت مردم به این بخش شده است.

بهرامی درباره برگزاری اجلاس تعاون در آسیا و اقیانوسیه بیان کرد: برگزاری این اجلاس برای کشور ما وجهه سیاسی مطلوبی دارد همچنین زمینه همکاری های بیشتر میان ایران و سایر کشور ها را فراهم می آورد.

بهرامی درباره وضعیت صادرات فرش دستبافت در دوره تحریم ها تشریح کرد: در حال حاضر بهترین فرصت برای بخش فرش دستبافت است تا تحریم ها را دور بزند همچنین می توان مواد مورد نیاز کشور را با این کالا تبادل کرد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی تولیدکنندگان فرش دستبافت ایران در پایان درباره قیمت فروش فرش دستبافت تصریح کرد: قیمت مواد اولیه به دلیل این که کنترلی بر روی آن وجود ندارد افزایش یافته است که این امر در نهایت سبب افزایش قیمت تمام شده تولیدات می شود بنابراین دولت باید برای مدیریت کلان این امر وارد میدان عمل شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: