حجتی مطرح کرد

اجرای سیستم‌های نوین آبیاری یکی از طرح‌های اقتصاد مقاومتی

کدخبر: 2293693

وزیر جهادکشاورزی گفت: سیستم‌های نوین آبیاری یکی از طرح‌های اقتصاد مقاومتی است که مورد حمایت دولت، مجلس و مقام معظم رهبری است.

به گزارش ایسنا، محمود حجتی امروز(پنجشنبه) در حاشیه افتتاح چند طرح جهاد کشاورزی در شهرستان گلپایگان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: سیستم‌های نوین آبیاری یکی از طرح‌های اقتصاد مقاومتی است که مورد حمایت دولت، مجلس و مقام معظم رهبری است. در این طرح ها ۸۵ درصد آورده سهم دولت و مابقی سهم مردم است. وی ادامه داد: آب در کشور ما فوق العاده محدود و گوهر گرانبهایی است ضمن اینکه امیدواریم با بذرهای مرغوب و اجرای اصول مکانیزاسیون و امور مربوطه بتوانیم بهره‌وری را نیز افزایش دهیم.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: تسهیلات در بودجه سال جاری و آینده جدا از ۱.۵ میلیارد دلاری که در مجلس تحت عنوان وام روستایی عشایری تصویب شد، دیده شده و این اعتبارات تمام یارانه‌ای است یعنی بخشی از سود مورد انتظار بانک‌ها را از محل منابعی که تصویب شده است، دولت تامین می‌کند.

حجتی خاطرنشان کرد: امیدواریم این اعتبارات در مناطق کم برخوردار استفاده شود، البته در شاخه‌های مختلف فعالیتی فرق می‌کند و از نرخ های ۴ و ۶ درصد تا ۱۵ درصد تسهیلات وجود دارد و در سرمایه‌گذاری در زیرساخت، تولید و خدمات بعد از تولید می‌تواند موثر باشد.

وی در پاسخ به این سوال که بودجه این وزارتخانه در سال آینده کاهش و یا افزایش خواهد داشت؟ گفت: بودجه هنوز نهایی نشده و با توجه به نقطه نظراتی هم که اخیرا بوده است دخل و تصرفات مجددی شده که باید تجدید نظر دوباره‌ای در آن شود.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: