انتقاد مجمع تقریب از کم‌‌توجهی برخی مسئولین دولتی‌ در قبال کنفرانس وحدت

کدخبر: 2293395

مجمع تقریب مذاهب با اشاره به اهمیت راهبردی کنفرانس وحدت، از آنچه کم‌توجهی برخی مسئولان دولتی و اجرای در قبال کنفرانس وحدت خواند، انتقاد کرد.

- اخبار سیاسی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از مجمع تقریب مذاهب اسلامی، سی و دومین اجلاس بین المللی وحدت به عنوان «بزرگ ترین قرارگاه محور مقاومت از فلسطین تا یمن» از سوم تا پنجم آذر در حالی با حضور و استقبال نمایندگان بیش از 100 کشور جهان و حدود 400 نفر از شخصیت ها و نخبگان جهان اسلام در تهران برگزار شد، که با کم لطفی و کم توجهی برخی مسئولین دولتی و اجرایی همراه شد.

تقدیر مجمع تقریب از خانواده شهید مغنیه در کنفرانس وحدت/ تکفل خانواده «شهدای بازگشت»

آغاز آئین اختتامیه سی ودومین کنفرانس وحدت اسلامی

متن کامل بیانیه پایانی کنفرانس وحدت

در حالی آقای رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه سی دومین اجلاس وحدت بر اهمیت راهبردی وحدت و نقش آن در امنیت منطقه و کشورهای اسلامی تأکید داشته اند متاسفانه برخی مسئولین بودجه ای دولت، ظاهراً نگاه راهبردی به این مقوله مهم نداشته و توجه نمی کنند که این کنفرانس به اذعان دوستان و دشمنان جهان اسلام، چگونه توطئه های ضد ایرانی و ضد اسلامی آمریکا و مزدوران منطقه ای آنها از جمله عربستان سعودی را خنثی و ناکام گذاشته است. حضور نمایندگان 100 کشور جهان در تهران در شرایطی انجام شد که آمریکا و برخی عوامل منطقه ای آنها برای ممانعت حضور ایشان در تهران تمام تلاش خود را به کار گرفتند اما با پاسخ منفی نمایندگان کشورهای اسلامی مواجه شدند که این یک موفقیت بزرگ دیپلماتیک برای ایران اسلامی محسوب می شود و طبیعی است که این موفقیت در عرصه دیپلماسی عمومی در دیپلماسی رسمی تأثیر گذار است. بدیهی است حضور نمایندگان کشورهای اسلامی در تهران شکست آشکار برای تحریم کنندگان ملت ایران محسوب و شرایط مقابله با تحریم های اقتصادی را با استفاده از ظرفیت بزرگ جهان اسلام فراهم کرده است. در شرایط کنونی که اجلاس وحدت با تدابیر داهیانه مقام معظم رهبری، مسئولین اجرای و امنیتی کشور با موفقیت برگزار و دستاوردهای غیرقابل انکاری برای کشور در عرصه های مختلف داشته است، انتظار می رود که همه مسئولان اجرای نسبت به این موفقیت راهبردی توجه لازم را داشته باشند و با برخی نگاه های تنگ نظرانه زمینه هیچ گونه گلایه ای را از دولت محترم فراهم نکنند.

انتهای پیام /

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: