"قوهای سفید" روسیه در ونزوئلا برای هشدار به دخالت نظامی خارجی

کدخبر: 2292955

کاراکاس از ورود بمب‌افکن‌های استراتژیک تی‌یو-۱۶۰ روسیه به ونزوئلا به عنوان فرصتی برای نشان‌ دادن اراده‌اش در دفاع از این کشور مقابل مداخله نظامی خارجی احتمالی استقبال کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری راشا تودی، دو بمب‌افکن استراتژیک تی‌یو-۱۶۰ (Tu-۱۶۰) روسیه که به "قوی سفید" مشهور هستند، دوشنبه در فرودگاه بین‌المللی سیمون بولیوار فرود آمدند و مورد استقبال گارد نیروی هوایی ونزوئلا قرار گرفتند. این هواپیماها برای مشارکت در "پروازهای عملیاتی مشترک" با نیروی هوایی ونزوئلا وارد این کشور شدند.

ولادیمیر پادرینو، وزیر دفاع ونزوئلا در مراسم آغاز رزمایش عملیاتی مشترک سال ۲۰۱۸ تاکید کرد دو کشور در حال بنا گذاشتن دوستی واقعی در تمامی حوزه‌ها، با تمرکز ویژه روی توسعه نظامی هستند. به گفته او، پروازهای عملیاتی مشترک روسیه-ونزوئلا نشان‌دهنده قدرتنمایی با هدف یکپارچه‌سازی تجهیزات هوایی، به لحاظ همکاری فنی و تبادل تجربیات است.

وزیر دفاع ونزوئلا همچنین تاکید کرد: هیچکس در جهان از حضور هواپیماهای لجستیکی فرود آمده در اراضی ونزوئلا نمی‌ترسد، ما حامی صلح‌ هستیم نه جنگ‌طلب. ما در صورت لزوم آماده دفاع از ونزوئلا هستیم، تا آخرین وجب. ما این کار را با دوستانمان انجام می‌دهیم که از روابط محترمانه میان کشورها دفاع می‌کنند.

ولادیمیر زائمسکی، سفیر روسیه در کاراکاس هم به این نکته اشاره کرد که یکی از حوزه‌های همکاری میان دو کشور عرصه نظامی است که در سال‌های اخیر پیشرفت موفقیت‌آمیزی داشته است.

علاوه بر بمب‌افکن تی‌یو-۱۶۰ که بزرگترین هواپیمای جنگی مافوق صوت در جهان است، یک هواپیمای ترابری ای‌ان-۱۲۴ (An-۱۲۴) و یک هواپیمای ایلیوشین-۶۲ هم در ونزوئلا فرود آمدند. از دیگر مختصات قوی سفید روسیه این است که قادر به حمل موشک‌های هسته‌ای و متعارف است و بیش از ۱۲ هزار کیلومتر بدون نیاز به سوختگیری پرواز می‌کند. نیروی هوایی روسیه در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۳ هم پروازهای مشابهی در ونزوئلا انجام داده‌ است.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: