کشته و زخمی شدن ۴۴۵ مزدور ائتلاف متجاوز سعودی در یمن

کدخبر: 2292569

یک منبع نظامی از کشته و زخمی شدن ۴۴۵ مزدور ائتلاف متجاوز سعودی در یمن طی شش روز گذشته خبر داد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المسیره، یک منبع نظامی گفت که مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی طی شش روز گذشته 13 بار برای پیشروی به سمت بخش "نِهم" صنعا تلاش کردند که نیروهای یمنی تمام این تلاش ها را خنثی کرده و 445 تن از مزدوران را کشته و زخمی کردند.

این منبع گفت که مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی از صبح امروز نیز تلاش هایی برای پیشروی به سمت مواضع ارتش و کمیته های مردمی یمن در تپه های "السود" در مناطق "المضبوعه" و "یام" واقع در بخش نِهم انجام دادند که نیروهای یمنی عملیات آنها را در هم شکسته و خسارات سنگینی به آنها وارد کردند.

وی تاکید کرد که دشمن در این حملات از سلاح های ممنوعه از جمله بمب های خوشه ای استفاده کرده است.

عملیات نیروهای یمنی علیه مواضع نظامیان سعودی در جیزان

جزئیات شکست های سنگین مزدوران عربستان در جبهه های مختلف یمن

پیش از این "یحیی سریع" سخنگوی رسمی ارتش و کمیته های مردمی یمن گفته بود که دشمن و مزدورانش با نادیده گرفتن رایزنی های حل بحران یمن در سوئد حملات خود را تشدید کرده اند.

امروز یکشنبه جنگنده های ائتلاف متجاوز سعودی 15 بار نِهم، ساح غربی و صعده را بمباران کردند و همزمان مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی مناطق مختلف مسکونی را آماج حملات توپخانه ای و راکتی خود قرار دادند.

عربستان سعودی از ششم فروردین 94 با تشکیل ائتلافی متجاوز از رژیم های مرتجع عربی، جنگی ویرانگر را علیه یمن با هدف تسلیم کردن مردم این کشور در برابر سیاست های خود و جلوگیری از تشکیل دولت مستقل و غیروابسته به خود آغاز کرده است که این حملات هیچ نتیجه ای به جز قربانی شدن میلیون ها انسان بیگناه و ویران شدن زیرساخت های حیاتی یمن نداشته است.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: