اپراتورها باید جنگ خود را با OTTها کنار بگذارند/ درآمد پیامکی اپراتورها متمایل به صفر

کدخبر: 2292069

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در نخستین روز از هفته دیجیتال بر نقش و اهمیت اقتصاد و تحول دیجیتال تاکید کرد و از سازمان‌ها خواست تا شرایط خود را برای تحول دیجیتال منطبق و آماده کنند.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران پویا ؛ حسین فلاح جوشقانی صبح امروز در نخستین روز از هفته دیجیتال ایران در سمینار تخصصی "تحول دیجیتال و صنعت مخابرات" در وزارت ارتباطات با بیان اینکه برای ایجاد تحول دیجیتال، باید سازمان ها متحول شوند و خود را آماده پذیرش آن کنند، اظهار کرد: باید استراتژی حوزه کسب وکار و رویکرد در الگوها و سرمایه گذاری ها را مبتنی بر تحول دیجیتال تغییر داد که این تغییرات از سال 2013-2012 در بعضی از کشورهای دنیا آغاز شده است.

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی استفاده از تحول دیجیتال در دنیا را موجب افزایش درآمد دانست و افزود: طبق آمار مجمع جهانی اقتصاد، کشورهایی که استراتژی تحول دیجیتال را اجرا کردند با افزایش 9 درصدی درآمد، 12 درصدی حجم بازار و 26 درصدی سودآوری شرکت ها همراه بودند.

وی با اشاره به کاهش درآمد اپراتورهایی که سرویس بروز نشده ارائه می کنند، خاطرنشان کرد: اپراتورهایی که سرویس مشابه قدیمی ارائه می کنند با کاهش درآمد 50 تا 90 درصدی مواجه هستند؛ بطوریکه در سرویس هایی چون پیامک ها این درآمد به صفر رسیده و در حوزه مکالمه نیز درآمد اپراتورها روند کاهشی دارد، بنابراین اپراتورها باید با توجه به شرایط جدید باز طراحی و برای تحول جدید آماده شوند.

35 میلیارد تومان به حساب 2 میلیون کاربر بازگشت/ تب پیامک ارزش افزوده نامشروع می خوابد

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اهداف تحول دیجیتال بیان کرد: ایجاد تحول دیجیتال افزایش سرعت ارائه خدمات، بهبود فرآیند عملیاتی اپراتورها، چابکی سازمان ها و کاهش هزینه بخصوص ابزاری که در حوزه مجازی سازی استفاده می شود را در بر دارد.

رگولاتور ارتباطی افزایش سرعت در ارائه خدمات، بهبود فرآیندهای عملیاتی اپراتورها و سازمان ها، چابکی سازمانی و کاهش هزینه های شبکه را از اهداف تحول دیجیتال عنوان کرد و گفت: با توسعه تحول دیجیتال اپراتورها باید جنگ خود را با OTTها کنار گذاشته و به سمت تعامل با آنها پیش بروند، چرا که با محدودسازی و تقابل نمی توان در حوزه ICT به شکل گذشته سرویس ارائه کرد.

او با اشاره به اینکه آمارها نشان می دهد در بازه زمانی سال 2016 که تحول دیجیتال به طور اساسی مطرح شد، ارزش افزوده در صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات 10 هزار میلیارد دلار بود، افزود: پیش بینی می شود که تنها در بخش محتوا و سرگرمی این رقم به 700 میلیارد دلار برسد.

فلاح جوشقانی ادامه داد: ارزش افزوده در برق با تحول دیجیتال به هزار و 500 میلیارد دلار، در لجستیک دو هزار و 100 میلیارد دلار، در حمل ونقل و اتومبیل دو هزار و 600 میلیارد دلار و در الکترونیک به سه هزار و 100 میلیارد دلار رسید.

رگولاتور ارتباطی تصریح کرد: در صنعت ICT عواملی مانند کاهش درآمد اپراتورها اهرم هایی هستند تا اپراتورها به سمت تحول دیجیتالی حرکت کنند و به طور مشخص در حوزه ICT به طور کلی دو هزار میلیارد دلار ارزش افزوده با تحول دیجیتال ایجاد می شود.

وی با اشاره به نقش مهم رگولاتوری در حوزه ICT خاطرنشان کرد: باید طبق تحول دیجیتال، رگولاتوری باز طراحی شود.

فلاح جوشقانی افزود: در ساختار جدید رگولاتوری معاونت کسب وکار و بازار پیش بینی شده است که مهمترین هدف آن زمینه سازی در حوزه مقررات گذاری و رگولاتوری برای تحول دیجیتال محسوب می شود و رویکرد ما زمینه ساز تحول است.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: