رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس به مهر خبر داد:

شرط جدید کمیسیون کشاورزی برای تصویب معاهده پاریس

کدخبر: 2288809

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس از شرط جدید مجلس برای لایحه الحاق ایران به توافقنامه پاریس جهت رفع ایراد شورای نگهبان خبر داد.

احمد علی کیخا در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص لایحه معاهده پاریس گفت: این لایحه سال گذشته با فرض اینکه همه بررسی های کارشناسی آن در دولت انجام شده است به مجلس ارائه شد و در کمیسیون و صحن مجلس مورد بررسی و تصویب قرار گرفته و به شورای نگهبان ارسال شد.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شورای نگهبان نیز ایراداتی به این لایحه گرفت و به مجلس بازگرداند. طبق قانون کمیسیون کشاورزی تنها در محدوده ایرادات شورای نگهبان می تواند لایحه را اصلاح کند.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس اظهار داشت: مهمترین ایراد شورای نگهبان نیز به پیوست هایی است که در این لایحه به آن اشاره شده است. شورای نگهبان معتقد است برای اظهارنظر در خصوص این پیوست ها باید آنها را مورد مطالعه قرار دهد.

کیخا ادامه داد: دولت اعلام می کند این پیوست ها در آینده مطرح خواهد شد و آن وقت است که ما انتخاب می کنیم که این پیوست ها را بپذیریم یا خیر.

عضو فراکسیون امید اظهار داشت: اگر بخواهیم بین دولت و شورای نگهبان برای حل این مسئله اقدام کنیم باید در لایحه شرطی بگذاریم مبنی بر اینکه در صورتی پیوست ها را قبول خواهیم کرد که سیر تصویب را در کشور ما بگذراند. به عبارت دیگر پیوست ها باید به مجلس ارائه شود و پس از تصویب در مجلس برای دولت لازم الاجرا گردد.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: