برگزاری یادبود شهید ادواردو آنیلی در تهران

کدخبر: 2288507

اولین گردهمایی تازه مسلمانان در دانشگاه تهران و هجدهمین یادبود شهید ادواردو آنیلی برگزار می‌شود.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، اولین گردهمایی تازه مسلمانان در دانشگاه تهران و هجدهمین یادبود شهید ادواردو آنیلی برگزار می شود. این مراسم با سخنرانی محمد شجاعی، مبلغ بین المللی اسلام و کریستین جیمز، تازه مسلمان از آلمان همراه خواهد بود. اولین گردهمایی تازه مسلمانان فردا، چهارشنبه 7 آذرماه 97 از ساعت 14 در سالن شهید چمران دانشگاه تهران واقع در خیابان انقلاب برپا می شود.

روایت شهادت «ادواردو آنیلی»؛ شاهزاده میلیاردر ایتالیا + عکس و فیلم

ادواردو آنیِلی (به ایتالیایی: Edoardo Agnelli) 9 ژوئن 1954 در نیویورک به دنیا آمد و در 15 نوامبر سال 2000 در فوسانو به شهادت رسید. او یکی از دو فرزند جیانی آنیلی - سرمایه دار و میلیاردر ایتالیایی و مالک سابق مجموعه فیات - و مارلا کاراچولو بود. وی پس از قبول مذهب تشیع نام خود را به "مهدی" تغییر داد. او بعد از دانشگاه به هند سفر کرد تا در زمینه های مورد علاقه اش، یعنی عرفان و ادیان شرقی بیشتر تحقیق کند و در آنجا با ساتیا سای بابا ملاقات می کند. پس از آن به ایران رفت و در آنجا با امام خمینی(ره) آشنا شد.

پدرش جیانی آنیلی سرمایه دار و کارآفرین ایتالیایی، میراث دار خاندان مشهور آنیلی، مالک گروه سرمایه گذاری اکسور و مالک کارخانجات اتومبیل سازی فیات، فراری، مازراتی، آلفا رومئو، لانچیا، آبارت، اویکو به همراه چندین کارخانه تولید قطعات صنعتی، چند بانک خصوصی، شرکتهای طراحی مد و لباس، روزنامه های لاستامپا و کوریره دلاسرا، باشگاه اتومبیل رانی فراری و باشگاه فوتبال یوونتوس بود. افزون بر این ها چندین شرکت ساختمان سازی، راه سازی، تولید لوازم پزشکی و بالگردسازی هم وجود دارد که خانواده آنیلی جزء سهام داران اصلی آن ها هستند.

مادر ادواردو، مارلا کاراچولو دی کاستانیتو نیز یکی از نوادگان خاندان اصیل کاراچولو و خواهر کارلو کاراچولو مؤسس و صاحب امتیاز گروه رسانه ای اسپرسو، غول رسانه ای ایتالیا بود. جیانی آنیلی از ازدواج با مارلا صاحب یک دختر به نام مارگریتا نیز شده بود. مارگریتا در اولین ازدواج خود با آلن الکان، از نوادگان خاندان مشهور و سرمایه دار یهودی الکان، رمان نویس و فعال رسانه ای، پسر ژان-پل الکان، بانکدار، سرمایه دار و مدیر سابق شرکت تولید کالاهای لوکس کریستین دیور اس. آ. و همچنین رئیس انجمن مرکزی اسرائیلیان فرانسه وصلت کرد و حاصل این پیوند دو پسر به نام های جان الکان و لاپو الکان و یک دختر به نام جینورا الکان بود. علیرغم اینکه طبیعتاً ادواردو، به عنوان تنها پسر جیانی آنیلی، وارث ثروت خانواده آنیلی به حساب می آمد، اما پدرش جیووانی آلبرتو آنیلی (پسر عموی ادواردو) را به عنوان میراث دار مجموعه فیات اعلام کرد و تنها بخشی که به ادواردو سپرده بود مدیریت باشگاه یوونتوس در یک بازه زمانی کوتاه در سال 1986 بود.

در 15 نوامبر 2000 (24 آبان 1379) پیکر بی جان ادواردو در بزرگراه تورینو - ساوونا زیر پل «ژنرال فرانکو رومانو» پیدا شد. از آن جا که خودروی او روی پل در بالای محل پیدا شدن پیکرش پارک شده بود ظاهر قضیه نشان می داد که وی از روی پل به پایین پرت شده است و مقامات قضایی علت مرگ او را خودکشی اعلام کردند. برخی رسانه ها و شخصیت های سیاسی با اتکا به این دلیل که با مرگ ادواردو ثروت خانواده آنیلی به خانواده الکان تعلق پیدا کردو صحبت های خود ادواردو آنیلی، هر گونه احتمال خودکشی ادوارد را رد کرده اند و مرگ او را ناشی از یک توطئهٔ صهیونیستی برای ترور ادواردو می دانند.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: