شریف در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

از ۱۸۶ حزب فعال تنها ۸۰ حزب کنگره برگزار کرده‌اند

کدخبر: 2286974

عضو شورای مرکزی خانه احزاب گفت: شورای مرکزی خانه احزاب تصویب کرده است یکماه پس از ارسال لیست وزارت کشور به خانه احزاب مجمع عمومی برگزار شود اما این لیست وزارت کشور هنوز به دست ما نرسیده است.

احمد شریف، عضو شورای مرکزی خانه احزاب در گفت وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ، درخصوص جرییات آخرین نشست خانه احزاب گفت: مهم ترین بحث هایی که در آخرین جلسه خانه احزاب مطرح شد، درباره برگزاری مجمع عمومی خانه احزاب بود.

وی افزود: در جلسات قبل مقرر شده بود که به وزارت کشور نامه ای نوشته شود و احزابی که واجد شرایط و از منظر وزارت کشور قانونی محسوب می شوند، لیست آنان به ما اعلام شود.

شریف تصریح کرد: تعداد احزاب کنونی ما در مجمع عمومی قبلی افزایش پیدا کرده است و اکنون ۱۸۶ حزب و تشکل سیاسی عضو خانه احزاب هستند، ولی با اجرایی شدن قانون جدید یک فرصت یک ساله به تمامی احزاب داده شد که خودشان را با برگزاری کنگره با این قانون وقف دهند.

وی افزود: در حال حاضر آخرین آمار را نداریم، ولی من حدس می زنم فقط حدود ۸۰ حزب توانستند کنگره برگزار کرده یعنی حدود ۱۰۰ حزب این کار را نکرده و در واقع علیرغم اینکه فرصت داده شده به احزاب بارها تمدید شد، اما آنان نتوانستند این قانون را اجرا کنند و در این شرایط طبق قانون، کمیسیون ماده ۱۰ احزاب باید نظرش را در مورد ادامه فعالیت این احزاب اعلام کند.

عضو شورای مرکزی خانه احزاب خاطرنشان کرد: قرار است مجمع عمومی خانه احزاب با حضور سه فراکسیون برگزار بشود و هر حزب هم به صورت رسمی در شورای مرکزی خودش نوع گرایش خودش را مشخص و اعلام کند.

شریف در خصوص زمان برگزاری مجمع عمومی خانه احزاب اظهار کرد: شورای مرکزی خانه احزاب تصویب کرده است یکماه پس از ارسال لیست وزارت کشور به خانه احزاب مجمع عمومی برگزار شد اما لیست وزارت کشور هنوز به دست ما نرسیده است.

وی با بیان اینکه نامه نگاری خانه احزاب با وزارت کشور در حال پیگیری است، خاطرنشان کرد: مهلت احزاب برای برگزاری کنگره به اتمام رسیده اما علیرغم نامه نگاری چندباره خانه احزاب، وزارت کشور هنوز جوابی به ما داده نشده است.

شریف خاطرنشان کرد: برخی از احزاب کنگره خود را برگزار کرده اند، اما پرونده برخی احزاب هنوز به کمیسیون ماده 10 احزاب ارسال نشده است و اگر وزارت کشور بخواهد پرونده آن ها را منوط به بررسی در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب کند، بررسی این امر زمان طولانی را در پی خواهد داشت و مجمع عمومی به زمانی دیگر موکول می شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: