مدیرکل حمایت از اشتغال وزارت کار به فارس خبر داد

یک ماه از مطالبات کارگران گروه ملی فولاد هفته آینده پرداخت می‌شود

کدخبر: 2286702

مدیرکل حمایت از اشتغال و بیمه بیکاری وزارت کار که برای رسیدگی به مشکلات کارگران خوزستان به این استان اعزام شده، از چاره‌جویی برای مطالبات کارگران گروه ملی فولاد خبر داد.

کریم یاوری، مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی که از سوی وزیر کار برای رسیدگی به واحدهای مشکل‌دار استان خوزستان عازم اهواز شده است در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس گفت: امروز در جلسه‌ای در کارخانه گروه صنعتی ملی فولاد به بررسی مشکلات کارگران پرداختیم که تامین مواد اولیه و شمش برای تولید میلگرد و همچنین علاوه بر حقوق آبان ماه دو ماه معوقه دستمزد مطالباتی است که کارگران نسبت به آن اعتراض دارند.

وی اظهار داشت: با مجوز معاون معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای فروش محصولات تولید شده کارخانه گروه صنعتی ملی فولاد اهواز مسئولان این کارخانه موظفند محصولات خود را در بازار به فروش برسانند تا از محل فروش آنها بخشی از مطالبات کارگری را پرداخت و نسبت به تهیه مواد اولیه اقدام کنند.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری تاکید کرد: بر این اساس مقرر شد تا هفته آینده یک ماه از حقوق معوقه کارگران ملی فولاد پرداخت شود.

یاوری با اشاره به حضورش در جمع کارگرانی که مقابل استانداری خوزستان تجمع کرده‌اند، گفت: کارگران به شدت از خصوصی‌شدن کارخانه گلایه مندند و تمایل دارند مدیریت کارخانه به بخش دولتی بازگردد که البته این ممکن نیست. و از طرفی اصرار به پرداخت تمام مطالبات‌شان و همچنین تامین شمش به عنوان مواد اولیه برای بازگشت به کار دارند.

وی گفت: در حال مذاکره و پیگیری مطالبات کارگران هستیم و بعد از رسیدگی به وضعیت گروه ملی فولاد فردا عازم شوش برای رسیدگی به وضعیت کارگران نیشکر هفت تپه می‌شویم.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: