بلومبرگ:

سومین بانک بزرگ فرانسه ۱.۳۴ میلیارد دلار جریمه برای نقض تحریم‌های ایران می‌پردازد

کدخبر: 2286688

بانک سوشیئت جنراله با مقامات آمریکا برای پرداخت ۱.۳۴ میلیارد دلار به ناظران قانونی در نیویورک و واشنگتن بر سر نقض تحریم‌های ایران، سودان و کوبا مصالحه کرد.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از بلومبرگ، بانک سوشیئت جنراله ، بر سر پرونده طولانی مدت نقض تحریم‌ها با مقامات آمریکا مصالحه کرد و وارد توافق پیگیری معوق با دادستان فدرال و پرداخت 1.34 میلیارد دلار به ناظران قانونی در نیویورک و واشنگتن شد.

بخشی از این مصالحه در روز دوشنبه اعلام شد؛ سومین بانک بزرگ فرانسه ، نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران، کوبا و سودان طی سال‌های 2003 تا 2013 را تایید کرد.

فدرال رزرو در بیانیه‌ای اعلام کرد این بانک با پرداخت مجموعا 1.34 میلیارد دلار برای مصالحه در این پرونده موافقت کرده است. سوشیئت جنراله برای نقض تحریم‌ها 717 میلیون دلار به وزارت دادگستری آمریکا، 325 میلیون دلار به اداره خدمات مالی ایالت نیویورک، 163 میلیون دلار به دفتر دادستانی منطقه منهتن ، 81 میلیون دلار به فدرال رزرو آمریکا و 54 میلیون دلار به وزارت خزانه داری آمریکا پرداخت خواهد کرد. این بانک فرانسوی، 95 میلیون دلار دیگر نیز به اداره خدمات مالی برای کنترل‌های ضدپولشویی ضعیف پرداخت خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، «این مصالحه قسمت عمده ریسک‌های قانونی این بانک را برطرف خواهد کرد.»

جفری ای برمان، دادستان آمریکا در منهتن که این مصالحه را اعلام کرد، گفت: « سوشیئت جنراله نقض خودسرانه قوانین تحریمی آمریکا و پنهان کردن طولانی‌مدت این تخلف‌ها را که به میلیاردها دلار دارایی غیرقانونی از طریق سیستم مالی آمریکا منتج شده است، تایید کرد.»

«بانک‌های دیگر باید توجه کنند: اجرای قوانین تحریمی آمریکا، اولویت اول این اداره و آژانس‌های همکار ما هست و همچنان خواهد بود.»

ماریا والو که ریاست اداره خدمات مالی را بر عهده دارد، گفت: «نبود زیرساخت پایبندی جهانی و موثر به تحریم‌ها و نبود مدیریت بر اشتباهات سهوی به کارمندان سوشیئت جنراله این امکان داده است تا حدود و عملی بودن قوانین را نادیده بگیرند.»

انتهای پیام/

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: