آقاپور:

خروج نهادهای غیراقتصادی از حوزه اقتصاد کاهش زمینه فساد را برای مردم باورپذیر می‌کند

کدخبر: 2286682

نماینده مردم شبستر در مجلس گفت: اینکه به مردم بگوییم سه نفر مفسد اقتصادی اعدام شدند، در باور مردم نسبت به فساد سیستمیِ نظام اداری تغییر ایجاد نمی‌کند اما اگر به آنان بگوییم تمام نهادهای غیراقتصادی از حوزه اقتصادی خارج می‌شوند یک تصمیم بزرگ، سریع و باورپذیر است و افق ایجاد می‌کند؛ به عبارت دیگر مردم باور می‌کنند که قرار است زمینه‌های فساد کم شود.

به گزارش ایسنا، معصومه آقاپور در نطق میان دستور امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی خطاب به نمایندگان مجلس پرسید: دلیل شکنندگی‌مان در برابر تحریم‌ها چیست؟ چرا در برابر هر تکانه اقتصادی یک مصیبت به کشور وارد می‌شود؟ چرا در برابر هر شوک مالی دچار تزلزل می‌شویم؟ چرا در مقابل تکانه‌های سیاسی بازار مالی دستخوش بحران می‌شود؟

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: حوزه اقتصاد در دنیا افق روشنی دارد و هر شوک مالی و سیاسی آنها را از یک نقطه به نقطه تعادلی بالاتری می‌برد. برای مثال شوک مالی آمریکا در سال مالی ۲۰۰۸ که باعث تحول و ارتقاء نظام تولید و فناوری این کشور شد و بنگاه‌های اقتصادی رانتخوار و فرسوده از گردش اقتصادی خارج شند اما متاسفانه اقتصاد ما در وضعیتی است که گویا اصلا مهم نیست گرفتار تکانه‌های سیاسی، نظامی، ارزی یا تحریم باشد. اقتصادمان درهم ریخته و شکننده است.

وی ادامه داد: آمریکا در همه موارد در چارچوب مزیت استراتژیک افتصادی و ژئوپولیتیکی ایران، تصمیم می‌گیرد اما وا اسفا که بدون برنامه‌ریزی و با شعارزدگی خاکریزهای اقتصادی کشور را بدون مقابله و هزینه یکی پس از دیگری به دشمن واگذار می‌کنیم و با تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی روزمره مردم را قربانی انتقام‌جویی‌های جناحی می‌کنیم.

نماینده مردم شبستر در مجلس تصریح کرد: دولت محافظه‌کار و دست به عصا نمی‌تواند از این مارپیچ اقتصادی و جنگ اقتصادی و تبلیغاتی عبور کند. ما نمایندگان مجلس یک دولت جوان، جسور، ریسک‌پذیر و شایسته‌سالار که نقش زنان در آن پر رنگ باشد، می‌خواهیم.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: