دزدی سایبری چین از شرکت‌های استرالیایی

کدخبر: 2286672

براساس یافته‌های جدید چین به طور ناگهانی میزان حملات سایبری خود را علیه شرکت‌های استرالیایی برای سرقت مالکیت‌های معنوی افزایش داده است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، تحقیقات انجام شده توسط دو رسانه نشان می‌دهد که چین حملات سایبری خود را علیه شرکت‌های استرالیایی در طول سال جاری برای دزدی مالکیت فکری و معنوی بسیار افزایش داده است.

این تحقیقات چند روز پس از آن انجام شد که مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا، پکن را به دزدی گسترده مالکیت معنوی متهم کرد.

وزارت امنیت ملی کشور چین مسئول این حملات علیه شرکت‌های استرالیایی معرفی شده است.

یک مقام ناشناس ارشد دولت استرالیا اعلام کرد: تلاش‌های قابل توجهی برای دزدی مالکیت معنوی و فکری ما انجام گرفته است و متاسفانه شرکت‌ها و دانشگاه‌ها تدابیر امنیتی خود را شدیدتر نکرده‌اند.

همچنین کارشناسان سایبری به منابع دولت استرالیا اعلام کردند که یک شرکت امنیت سایبری آمریکا به نام کراود استرایک اعلام کرده است که آنها متوجه افزایش قابل توجه حملات سایبری در شش ماهه اول سال جاری شده‌اند. بیشتر این حملات سایبری از سوی چین بوده است.

این حملات در حالی انجام گرفته است که توافق میان کانبرا و پکن سال گذشته میلادی برای جلوگیری از دزدی مالکیت معنوی و فکری توسط حملات سایبری انجام گرفته است.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: