فاضل نظری: جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک تجلی امید در جامعه است

کدخبر: 2286660

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آیین آغاز به کار بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان، گفت: اگر می‌خواهیم آینده بهتری را برای کشور داشته باشیم باید به تربیت و پرورش کودکان توجه کنیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا ، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این روزها فعال است و به نظر می رسد همکاری طولانی مدت مریم کاظمی با این نهاد، موجب توجه کانون به جشنواره تئاتر کودک و نوجوان شده است. به نحوی که فاضل نظری، مدیرکل کانون در گشایش این جشنواره شرکت جسته و آیین آغازین این جشنواره نیز سخنرانی کرده است.

نظری همانند نشست پیشین خود بر مسئله آموزش مهارت انگشت نهاده و گفته است «مهارت آموزی رکن پایه در رشد شخصیت و تضمین موفقیت افراد است و باید از سنین کودکی و مدارج مختلف آموزشی به صورت هدف مند دنبال شود. کودکان حق دارند به روش های دیگری زندگی کنند و ما باید به آن ها تمام مهارت ها را یاد دهیم.»

مدیرعامل کانون فرانگرفتن مهارت را عامل برخی از مشکلات و گرفتاری ها امروز دانسته و گفته است «بعضی از هنرها می توانند مهارت و شیوه های تربیتی را به شیوه دیگر به بچه های ما بیاموزند و خلاءهای آموزشی را پر کنند. اگر می خواهیم آینده بهتری داشته باشیم باید سرمایه گذاری کنیم و هزینه برای کودکان و نوجوان سرمایه گذاری است و نتیجه آن امید برای جامعه است.»

حضور مدیرکل کانون البته با رونمایی از تریلی جدید نیز همراه بوده است. تریلی جدید کار خود را در جشنواره 25ام کودک و نوجوان و با نمایش «آش سنگ» با بازنویسی و کارگردانی زهرا مریدی و در مسیر شادپیمایی میدان بوعلی سینا تا میدان امام خمینی آغاز کرده است.

نظری درباره این رویداد نیز گفته است: «جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان تجلی امید است و تریلی سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که به بهانه این جشنواره افتتاح شد؛ نگاهی در همین راستا بوده است.»

تریلی جدید اما یک ویژگی دیگر هم دارد که در تریلی سابق وجود نداشت آن هم امکان نمایش فیلم بر روی یک صفحه نمایش در ابعاد 4/5 در 2/5 متر است که باعث شد واژه «سینما» نیز به عنوان آن اضافه شود؛ «تریلی سینما تئاتر سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.»

جشن تولد تریلی جدید نمایشی کانون در همدان

در همین حال اجرای انواع و گونه های مختلف نمایش عروسکی و زنده مانند سایه ای، نخی، بن راکو، تاپ تیبل، خیمه شب بازی، غول پیکر و... از دیگر ویژگی های این تریلی جدید است که با دارا بودن سقف 4 مترمربعی از امکانات مناسب رفاهی برای گروه های تئاتری حرفه ای برخوردار است.

کتاب «آش سنگ» که پیش تر از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده بر روی تریلی سیار سابق کانون نیز در روستاها و مناطق مختلفی از کشور بارها به اجرا در آمده است.

قرار است تریلی سیار جدید در اولین سفر خود بعد از شهر همدان به حاشیه شهرهای این استان همچون بهار، لاله جین، صالح آباد، رزن و... نیز برود.

بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان به دبیری مریم کاظمی و با شعار «کودک و حقوق اجتماعی و کودک و حقوق شهروندی» تا چهارم آذر 1397 در همدان برگزار می شود.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: