کارشناس مسکن عنوان کرد:

جلب اعتماد مردم، زمینه ساز توسعه نوسازی بافت‌های فرسوده

کدخبر: 2285765

اسماعیلی گفت:بی اعتمادی مردم به شهرداری‌ها، دولت و انبوه ساز سبب شده طرح نوسازی بافت‌های فرسوده به کندی پیش رود.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ امروز موضوع بررسی بافت های فرسوده و اقدامات صورت گرفته در این حوزه در برنامه هاشور رادیو گفتگو با حضور فرهادی مدیر کل کمیسیون های ماده صد شهرداری و اسماعیلی کارشناس مسائل بافت های فرسوده مسکن برگزار شد.

در این برنامه اسماعیلی کارشناس مسکن با بیان اینکه عدم استحکام و نفوذ ناپذیری باعث شده که در بافت فرسوده شاهد ایجاد یک زلزله پنهان باشیم گفت: برخی از ساکنان این محله ها بدون هیچ اصولی در این مناطق سکونت یافته اند و ما برای رفع این معضل سند ملی بازآفرینی شهری را ایجاد کرده ایم.

وی ادامه داد: شورای عالی مسکن و شهرسازی سند ملی بازآفرینی شهری را ابلاغ کرده و هنوز در مرحله اجرا به پیش بینی های لازم صورت گرفته دست نیافته ایم.

اسماعیلی افزود: سه هزار هکتار جزو مناطق زلزله پنهان هستند که متأسفانه هیچگونه اقدامی برای رفع آن صورت نگرفته این در حالی است که قوانین به حد کافی داریم ولی شیوه اجرایی ما درست نیست.

این کارشناس مسائل بافت های فرسوده مسکن افزود: در حوزه شورای شهرها نظارت کلی بر روی نحوه اجرا صورت نمی گیرد و این خود باعث ایجاد تخلفاتی در حوزه ساخت و ساز می شود.

وی تصریح کرد: هزار میلیارد تومان برای نوسازی بافت های فرسوده در تهران باید تخصیص یابد که بسیار میزان کمی از اعتبارات تخصیص یافته و اکثر آن ها به بهانه های دیگر از جمله آب و یا فاضلاب ،اجرایی نشده است.

اسماعیلی توضیح داد: حضور نخبگان در مسائل شهری و فعال کردن جدی شورای محله ها و انجام اقداماتی در خصوص تصمیمات سازی می تواند سند بازآفرینی شهری را در این حوزه فعال کند.

این کارشناس مسائل بافت های فرسوده مسکن با بیان اینکه انبوه سازان معضلات جدی در شهرها به شمار می رود گفت: در سال 1972 متأسفانه انبوه سازان دستور تخریب برجی را در شهر نیویورک دادند که این خود باعث نامگذاری روز خاص در نیویورک شد و نتیجه آن جز ایجاد مشکلات بسیاری برای ساکنان این مناطق نداشت.

وی افزود: انبوه سازان تنها به فکر منافع شخصی خود هستند و نتیجه کارهای آن ها را می توانیم در پروژه های مسکن مهر و یا امید ببینیم. انبوه سازان به فکر تولید مدرن هستند.

اسماعیلی با بیان اینکه باید به فکر راهکارهای تشویقی جهت نوسازی بافت های فرسوده از سوی مردم باشیم گفت: عدم اعتماد مردم به شهرداری ها و یا دولت باعث شده که میزان نوسازی بافت های فرسوده کاهش یابد.

این کارشناس مسائل بافت های فرسوده مسکن در پایان گفت: باید اعتمادسازی را در بین مردم از طریق تبلیغات و یا ورود مشاوران حقوقی خود در بین متقاضیان فعال کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: