در دانشگاه حکیم سبزواری صورت گرفت

بررسی بومی‌سازی فناوری‌ نوین تبدیل توان به گاز PtG در کشور

کدخبر: 2285730

عضو هیات علمی گروه مکانیک دانشگاه حکیم سبزواری در تازه‌ترین طرح پژوهشی ارتباط با صنعت خود به بررسی "فناوری‌های نوین تبدیل توان به گاز PtG و امکان‌سنجی پیاده‌سازی و بومی‌سازی این فناوری در کشور " پرداخت.

به گزارش ایسنا ، دکتر مهدی دیمی دشت بیاض در شرح این پروژه تحقیقاتی گفت: در این پروژه راهکارهای مختلف تولید هیدروژن از انواع انرژی‌های نو و ذخیره‌سازی آن در خطوط انتقال و توزیع گاز طبیعی مورد بررسی قرار گرفته است. وی با اشاره به اینکه کارفرمای این پروژه تحقیقاتی شرکت گاز استان خراسان رضوی است، افزود: تکنولوژی (Power to Gas (PtG یک روش نوین جهت ذخیره سازی انرژی در زمان‌های غیر پیک و به‌کارگیری آن در زمان‌های پیک مصرف است و در این تکنولوژی، هیدروژن به روش الکترولیز و به کمک برق حاصل از انرژی‌های نو تولید شده و در خطوط انتقال و توزیع گاز طبیعی ذخیره می‌شود.

بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت علوم، وی ادامه داد: اضافه شدن هیدروژن به گاز طبیعی موجب تغییر پارامترهای ترموفیزیکی سوخت نهایی خواهد شد، به همین منظور در این مقاله به بررسی تغییرات این پارامترها از جمله چگالی، ارزش حرارتی، حدود اشتعال، گاز مصرفی کمپرسور در ایستگاه‌های تقویت فشار در صورت اضافه شدن هیدروژن به خطوط گاز طبیعی ایران با ترکیبات مختلف پرداخته شده است.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: