بدرفتاری رئیس‌جمهور آمریکا با خبرنگاران ادامه دارد

خط و نشان‌های ترامپ برای خبرنگار سی‌ان‌ان

کدخبر: 2285608

رئیس‌جمهور آمریکا به رأی دادگاه منطقه‌ای این کشور درباره بازگشت خبرنگار سی‌ان‌ان به کنفرانس خبری کاخ سفید به شدت واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا رأی روز گذشته قاضی دادگاهی در این کشور مبنی بر بازگرداندن جیم آکوستا، خبرنگار سی ان ان به کنفرانس خبری کاخ سفید را رد کرد.

رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با برنامه «فاکس نیوز ساندی» گفت اگر آکوستا در کنفرانس های آتی خبری بدرفتاری کند، کاخ سفید می تواند او را بیرون بیندازد.

طبق رای دادگاهی در آمریکا خبرنگار سی ان ان که اخیرا از حضور در کنفرانس خبری در کاخ سفید محروم شده بود، باید اجازه ورود به این جلسات را داشته باشد.

ترامپ در واکنش به سوال میزبان برنامه فاکس نیوز ساندی درباره بازگشت آکوستا به کنفرانس خبری کاخ سفید گفت: آنچه آنها گفتند این است که ما باید قوانینی ایجاد کنیم. ما این کار را انجام می دهیم. این موضوع مهمی نیست و اگر او (خبرنگار سی ان ان) بدرفتاری کند ما او را از نشست خبری اخراج می کنیم یا کنفرانس خبری را تعطیل خواهیم کرد.

هفته گذشته در جریان یک کنفرانس خبری، جیم آکوستا، ترامپ را بخاطر استفاده از واژه تهاجم برای توصیف کاروان مهاجران از آمریکایی مرکزی مورد چالش قرار داد. زمانیکه خبرنگار سی ان ان قصد داشت درباره تحقیقات مربوط به مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور سوال بپرسد ترامپ به او گفته بود میکروفن را به نفر بعدی بدهد. با این حال آکوستا از این کار امتناع کرد.

تیموتی کلی، قاضی منطقه ای آمریکا روز جمعه به کاخ سفید دستور داد تا مجوز حضور جیم آکوستا در کنفرانس خبری کاخ سفید را دوباره صادر کند و به او اجازه حضور در کنفرانس خبری کاخ سفید را بدهد.

سارا سندرز، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید اعلام کرد دولت به رای قاضی دادگاه پایبند است، اما کارکنان کاخ سفید قوانین و فرآیندهای بیشتری را برای اطمینان از برگزاری کنفرانس خبری عادلانه و منظم در آینده در صورت می دهند.

در رای قاضی منطقه ای آمریکا آمده است کاخ سفید با اخراج آکوستا از کنفرانس خبری حق خبرگزاری سی ان ان را نقض کرده است. پس از کنفرانس خبری مذکور سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید، آکوستا را متهم به ضربه زدن به کارمند کاخ سفید کرد که قصد داشت میکروفن را از او بگیرد و علت لغو مجوز حضور او در کاخ سفید را این مسئله عنوان کرد. سی ان ان علت لغو مجوز حضور خبرنگارش را ناخوشایند بودن سوالات او برای دولت دانست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: