در جلسه کمیته سرمایه انسانی برنامه سوم توسعه شهر تهران تأکید شد

ارتقای شایسته‌سالاری و سلامت اداری در شهرداری تهران طی پنج سال آینده

کدخبر: 2285554

جلسه کمیته سرمایه انسانی تدوین برنامه سوم توسعه شهر تهران با حضور معاونان برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری تهران برگزار شد در این جلسه، بر ضرورت ارتقای شاخص‌های سلامت اداری، شایسته‌سالاری، هوشمند سازی فرآیندها و بهبود رفاه کارکنان شهرداری تأکید شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، سکینه اشرفی، معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهردار تهران، در جلسه کمیته سرمایه انسانی تدوین برنامه سوم، اظهار داشت: با توجه به درصد تحقق پایین برنامه‌های قبلی، ما دنبال نوشتن برنامه‌ای نیستیم که اجرایی نباشد، بلکه می‌خواهیم از بعد از تصویب برنامه، ارزیابی عملکرد اجرایی آن را به طور منظم رصد کنیم.

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه برخی‌ها برنامه دوم توسعه را یک برنامه علمی و دانشگاهی متقن می‌دانند، افزود: متأسفانه یکی از آسیب‌های برنامه دوم این است که در بیرون از مجموعه شهرداری نوشته‌شده و احساس تعلق‌خاطر برای اجرای آن در بخشی از بدنه شهرداری وجود نداشت؛ درحالی‌که اگر برنامه با استفاده از ظرفیت داخلی شهرداری نوشته شود، زمینه برای اجرای بهتر آن نیز فراهم می‌شود. وی ادامه داد: در همین راستا، تمامی معاونان شهردار و بدنه کارشناسی در تدوین و بازآرایی احکام برنامه سوم به کار گرفته شدند تا احساس تعلق بیشتری در اجرای برنامه وجود داشته باشد. به گفته اشرفی، اجرای برنامه سوم توسعه شهر تهران ملاک ارزیابی مدیران و معاونت‌های مختلف شهرداری تهران در 5 سال آینده خواهد بود. معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهردار تهران، در ادامه گفت: شهرداری بنا دارد تا هرسال و در هنگام تقدیم بودجه، گزارشی از روند اجرای برنامه به شورا ارائه کند تا مشخص شود که برنامه نوشته‌شده، اجرایی بوده است.

شناسایی چالش‌های مهم منابع انسانی در شهرداری تهران

ابراهیم شیخ، معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران نیز با اشاره به شناسایی مهم‌ترین چالش‌های منابع انسانی در شهرداری اظهار کرد: بر اساس روش‌های علمی و نیازسنجی‌های صورت گرفته، 319 چالش در مرحله اول شناسایی شد که با غربال صورت گرفته، این چالش‌ها در مرحله دوم به 72 مورد و درنهایت به 9 چالش اصلی رسید. وی با اشاره به اینکه نبود جامع آماری از وضعیت نیروی انسانی اولین چالش مدیریت شهری بود، اظهار کرد: در سال گذشته برای اینکه متوجه شویم 68 هزار و 250 کارمند در شهرداری حضور دارند، حدود 45 روز تلاش صورت گرفت و این در حالی بود که امروز، اطلاعات کامل 58 هزار و 127 کارمند در سامانه جامع منابع انسانی درج‌شده و سعی می‌کنیم تا این سامانه را به‌روز کنیم. شیخ، به تعیین پنج شاخص استراتژیک برای توسعه منابع انسانی در شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: اخلاق‌مداری، چابک سازی، التزام به شایستگی‌ها، هوشمند سازی و توسعه رفاه حال و آینده کارکنان مهم‌ترین مسائلی است که در توسعه منابع انسانی به آن‌ها توجه شده است. معاون شهردار تهران تأکید کرد: بر اساس این شاخص‌های استراتژیک و با توجه به چالش‌هایی که گفته شد، یک سند راهبردی توسعه منابع انسانی شهرداری تهران تا سطح مناطق تدوین‌شده و بر اساس آن، نقشه راه در این حوزه موردتوجه قرارگرفته است. لازم به ذکر است، در جلسه کمیته سرمایه انسانی، مواد احکام پیشنهادی مرتبط با این حوزه، موردبررسی و بازآرایی قرار گرفت.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: