سرهنگ مومنی:

۴۰ درصد فوتی‌های حوادث رانندگی عابران پیاده هستند

کدخبر: 2285484

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور فاتب گفت: ۴۰ درصد متوفیان حوادث رانندگی عابران پیاده و ۳۸ درصد متوفیان حوادث رانندگی مربوط به موتورسیکلت سواران است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ احسان مومنی رئیس اداره تصادفات پلیس راهور فاتب در تشریح تصادفات منجر به فوت شش ماهه اول سال ۹۷ سطح معابر شهری تهران بزرگ اعلام کرد که ۴۰ درصد متوفیان حوادث رانندگی عابران پیاده و ۳۸ درصد متوفیان حوادث رانندگی مربوط به موتورسیکلت سواران است.

سرهنگ مومنی اظهار داشت: حدود ۹۰ درصد متوفیان مذکر و ۱۰ درصد مونث هستند و بیشترین زمان وقوع تصادفات در نیمه اول سال جاری از ساعت ۸ شب تا ۱۲ شب به وقوع پیوسته است.

سرهنگ مومنی با توجه به اینکه در شش ماهه دوم سال شرایط جوی متفاوتی داریم و هوا بارانی و سطح آسفالت خیس و لغزنده است، جهت کاهش سوانح رانندگی به تمامی کاربران ترافیکی توصیه کرد:

-از وسایل نقلیه عمومی جهت تردد در آب و هوای نا مساعد استفاده کنند، چه بسا در چنین آب و هوایی استفاده از اتوبوس یا مترو، ایمن تر، آسان تر و حتی سریع تر از خودرو های شخصی است.

- عابران پیاده هنگام عبور از عرض معابر از پل های هوایی و محل های خط کشی شده استفاده کنند و از دویدن و ورود ناگهانی به سطح معابر خودداری کنند و همچنین در ساعات تاریکی هوا از محل هایی که دارای روشنایی کافی است، عبور کنند.

- موتورسیکلت سواران در زمان لغزنده و نامساعد بودن شرایط جوی از حرکت و تردد در سطح معابر خودداری کنند و در حین رانندگی از کلاه ایمنی استفاده کنند و با توجه به تاریک شدن زودتر هوا با چراغ روشن جهت بهتر دیده شدن در سطح معابر تردد کنند.

- رانندگان وسایل نقلیه نیز در شرایط نامساعد جوی باید فاصله طولی خود را با وسیله جلویی حفظ کرده و با سرعت مطمئنه و کمتر از شرایط عادی حرکت کنند تا بتوانند در صورت بروز هر مشکلی یا خطری وسیله نقلیه خود را کنترل کنند. سرهنگ مومنی در انتها متذکر شد: رانندگان عزیز در صورتی که راننده ای نیاز به کمک داشت تا رسیدن نیرو های امدادی در حد توان کمک کرده و همچنین توجه ویژه به تردد عابران و موتورسیکلت سواران در سطح معابر داشته باشید، امیدواریم با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و رعایت اصول ایمنی در رانندگی توسط شهروندان عزیز شاهد کاهش حوادث رانندگی و سفر های بی خطر در سطح معابر تهران باشیم. انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: