گردآوری روزنامه‌های تهران قدیم در کتاب تهران‌نگاری

کدخبر: 2284881

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی با اشاره به جلد دوم کتاب تهران‌نگاری، گفت: این کتاب شامل اسناد و مدارک روزنامه‌های تهران قدیم بوده که این روزنامه‌ها به دوره ناصری و مظفری برمی‌گردد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اشرف بروجردی در مراسم رونمایی از کتاب تهران نگاری که صبح امروز با حضور پیروز حناچی معاون شهرداری و معماری شهرداری تهران (شهردار منتخب تهران) و جمعی از اعضای شورای شهر تهران در محل کتابخانه ملی برگزار شد، اظهار کرد: ابتدا انتخاب آقای حناچی به عنوان شهردار منتخب تهران را به اعضای شورای شهر تهران و شهروندان تهرانی تبریک گفته و امیدوارم با حضور وی در مجموعه شهرداری و با توجه به سوابق علمی اتفاقات خوبی در شهر بیفتد.

وی تصریح کرد: این نشست حدود یک ماه پیش تدارک دیده شد و هیچ ارتباطی به انتخاب آقای حناچی به عنوان شهردار جدید تهران ندارد اما این انتخاب را با برگزاری این مراسم به فال نیک می گیریم و امیدواریم اتفاقات خوبی در شهر بیفتد.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی بیان کرد: قرآن برای ما راه را ترسیم کرده است و بیان کرده کسانی را به کار بگیریم که شائبه و شبهه ای را نسبت به رفتارشان نداشته باشند و هم امانتدار این سرزمین و هم توانایی های قابل توجهی را داشته باشند و آقای حناچی از اساتید دانشگاه هستند و حضورشان در وزارت راه و شهرسازی و شهرداری موثر بوده است.

بروجردی با اشاره به رونمایی جلد دوم کتاب تهران نگاری بیان کرد: این کتاب حدود 600 یا 6000 صفحه است که روزنامه های تهران قدیم را جمع آوری کرده و مستند و در این کتاب گردآوری شده است.

وی گفت: جلد اول این کتاب مربوط به نقشه های تهران بود و هم اکنون جلد دوم این کتاب با همکاری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران و معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران تهیه شده است و این کتاب توسط رضا شیرازیان تدوین شده و امیدواریم مردم از این کتاب استفاده کنند.

معاون رئیس جمهور همچنین با تفاهم نامه امضا شده کتابخانه ملی و شورای شهر تهران گفت: براساس این تفاهم نامه اسناد مربوط به تصمیمات شورا از بدو انقلاب تا زمان حال به سازمان اسناد و کتابخانه ملی داده خواهد شد تا این اسناد در اختیار علاقه مندان و بازدید آنها قرار بگیرد.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: