استعفای لیبرمن یک فریبکاری سیاسی در آستانه انتخابات پارلمانی

کدخبر: 2284858

یک روزنامه روس نوشت : دلیل استعفای وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اختلافات داخلی و شکست طرح امنیتی وی است و "لیبرمن" اکنون با فاصله گرفتن از حزب حاکم، سعی دارد موقعیت حزبش در انتخابات پارلمانی را تقویت کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه «کامرسانت»، چاپ مسکو امروز در تحلیلی نوشت: "آویگدور لیبرمن" وزیر جنگ اسرائیل روز چهارشنبه از سمت خود استعفا کرده و خواستار برگزاری انتخابات پارلمانی شد. به عقیده کارشناسان، استعفای لیبرمن به عدم توافق بین مقامات تل آویو در واکنش به اوضاع در نوار غزه مربوط می شود و دلیل آن هم تمایل لیبرمن برای فاصله گرفتن از جناح حاکم اسرائیل است که در حال از دست دادن محبوبیت خویش است تا بتواند از این مسئله در انتخابات پارلمانی سال 2019 استفاده کند. البته مقامات جنبش حماس فلسطین، استعفای لیبرمن را یک «پیروزی سیاسی برای غزه» نامیده اند.

"بنی بریسکین" مشاور سابق بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در گفت وگو با این روزنامه گفته است، دلیل استعفای لیبرمن اختلاف نظرات داخلی در کابینه در رابطه با مسائل امنیتی، از جمله موضوع شلیک موشک و خمپاره از نوار غزه است. به گفته وی، لیبرمن نتوانست طرح خود را برای اقدام گسترده و قاطع برای سرکوب فلسطینیان تحقق بخشد. وی با هر اقدامی درباره برقراری صلح با طرف فلسطینی مخالف است.

به نوشته این روزنامه، برکناری لیبرمن که یکی از سیاستمداران بسیار تندرو اسرائیلی است یک اقدام فریبکارانه جدید سیاسی در آستانه مبارزات انتخاباتی سال آینده که هنوز زمان آن مشخص نشده، بشمار می رود.

به عقیده بریسکین، اکنون لیبرمن و حزب وی شانس بیشتری برای کسب آراء بهتر در انتخابات به دست آورده اند. مسئله باقی مانده، واکنش نتانیاهو به این ماجراست که آیا از وضعیت کنونی برای اعلام تاریخ قطعی انتخابات استفاده خواهد کرد یا اینکه تلاش می کند تا ائتلاف ضعیف فعلی که تنها 61 نماینده پارلمانی را شامل می شود را حفظ کند. هرچند این مسئله ساده ای نیست، ولی از لحاظ فرضی ممکن خواهد بود.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: