آمار بالای درخواست پناهندگی شهروندان آمریکایی به کانادا نشان می‌دهد

فرار شهروندان آمریکایی به سمت کانادا بخاطر ترامپ

کدخبر: 2284846

سیاست‌های رئیس‌جمهور آمریکا میزان درخواست پناهندگی شهروندان این کشور برای کانادا را به طور چشمگیری نسبت به دهه‌های پیش افزایش داده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری راشاتودی، به نظر می رسد دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا در یک زمینه بسیار موفق عمل کرده و آن هم متقاعد کردن هزاران نفر از شهروندان آمریکا به فرار از این کشور است. به علت سیاست های ترامپ، در سال گذشته هزاران نفر از شهروندان آمریکا خواستار دریافت پناهندگی کانادا شده اند که میزان آن از دهه های گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.

بنابر اعلام اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا، در سال 2017 آمریکایی ها یکی از سه گروه بزرگی بودند که خواستار دریافت پناهندگی کانادا شده اند. میزان شهروندان آمریکایی خواستار دریافت پناهندگی کانادا از کشورهای نیجریه و هائیتی نیز پیشی گرفته است.

در سال 2017 در مجموع 2 هزار و 550 شهروند آمریکایی برای دریافت پناهندگی کانادا درخواست دادند که افزایش چشمگیری نسبت به سال پیش از آن داشته است.

کارشناسان امور مهاجرت می گویند بیشتر متقاضیان، متولدین آمریکا با والدین اهل هائیتی هستند که به منظور جلوگیری از جدا شدن از اعضای خانواده خود، به دلیل سیاست های ترامپ، خواستار پناهندگی کانادا هستند. رئیس جمهور آمریکا وضعیت محافظت موقت را که به دنباله زلزله فاجعه بار هائیتی در سال2010 به 59 هزار نفر از مردم این کشور اعطا شد، لغو کرد. افراد اهل هائیتی که بعد از جولای 2019 در آمریکا باشند با اخراج روبرو هستند.

گاردین این رقم بالا از درخواست کنندگان پناهندگی کانادا را به توئیت سال گذشته جاستین ترودو، نخست وزیر این کشور نسبت می دهند که در آن به کسانی که با خطراتی در کشور خود مواجه هستند، برای ورود به کانادا خوش آمد گفته بود. حتی دولت ترودو با اعزام مقاماتی به کشورهای نیجریه و هائیتی از مهاجران این کشورها خواستند تا در وطن خود بمانند. رئیس جمهور آمریکا اخیرا خطاب به کسانی که در قالب کاروان از طریق مکزیک قصد ورود به آمریکا را دارند اعلام کرد که به آنها اجازه ورود به این کشور را نخواهد داد مگر اینکه آنها از طریق مجراهای قانونی برای پناهندگی اقدام کنند.

دولت ترامپ اوایل سال جاری میلادی اجرای سیاست ضدمهاجرتی «تحمل صفر» را آغاز کرد. طبق این سیاست، کودکان مهاجر و والدین آنها که در مرز (میان آمریکا و مکزیک) بازداشت می شوند از یکدیگر جدا و به طور جداگانه محاکمه می شوند. این اقدام انتقادات شدیدی را در پی داشته است؛ اما ترامپ سعی می کند قانونگذاران دموکرات را مسئول اقدامات خود معرفی کند. بسیاری از مقامات سازمان ملل، به سیاست های ضدمهاجرتی ترامپ در جدا کردن مهاجران از کودکانشان اعتراض و این اقدام را نقض حقوق کوکان و برخلاف قوانین بین المللی توصیف کرده اند. این در حالی است که نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، با انتقاد از چنین اظهاراتی، مقامات سازمان ملل را به دورویی متهم کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: