علیرضایی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

ترس دولت های غربی از پیروزی جبهه مقاومت در یمن

کدخبر: 2284832

کارشناس مسائل سیاسی گفت:احتمال پیروزی حوثی‌ها در یمن دولت‌های غربی را برآن داشته تا با طرفداری از سعودی ها بر اتمام جنگ در یمن اصرار کنند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از گذشت سه سال از جنایات متعدد سعودی ها در یمن و همچنین سکوت و چشم پوشی مجامع بین المللی بر این جنایات مدتی است که شاهد پوشش رسانه ای گسترده این جنایات در رسانه های جهان هستیم، رویکردی که این سوال را به وجود می آورد که این توجهه ها زود گذر خواهند بود یا اینکه قرار است برای رهایی یمن از بحران چاره ای جدی اندیشیده شود.

ابوتراب علیرضایی در گفت وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ درباره تلاطم و اعتراض رسانه ای مبنی بر اتمام جنگ در یمن اظهار کرد: دربررسی اعتراض های جوامع بین المللی مبنی بر توقف درگیری ها در یمن دو موضوع را باید درنظر گرفت؛ یک مسئله احتمال پیروزی نزدیک جبهه مقاومت یعنی حوثی ها در یمن بوده که دولت آمریکا و دیگر مستکبرین را برآن داشته تا مانند دوره های پیشین در پی کسب امتیازی برای خود به طرفداری از سعودی ها برآمده و بر اتمام جنگ در یمن اصرار ورزند. مساله دیگر هم گسستگی روابط اتحادیه اوپا به خصوص فرانسه با ایالات متحده بوده که حتی این کشور ها را به ایجاد یک ناتوی غربی واداشته است. موضوعی که در ابراز نگرانی این کشور ها برای یمن و همچنین ضربه زدن به عربستان که متحد آمریکا است نقش موثری ایفا می کند؛ اما در هر صورت مدافعین یمن همانطور که تابحال مقاومت کرده اند و با قدرت در مقابل عربستان و نیرو های طرفدارش یعنی واشنگتن و امارات ایستادگی کردند، بعد از این هم این اقدام را انجام داده و می توان گفت که بروز پیروزی برای یمن بسیار نزدیک است.

وی با اشاره به تاخیر ایجاد شده در روند مذاکرات صلح میان طرف های درگیر در جنگ یمن توسط سازمان ملل متحد، ادامه داد:کشور های غربی و همچنین سازمان های بین المللی بیش از هرچیز به دنبال پیروزی سعودی ها در جنگ یمن بوده و هرگز اقدامی به نفع حوثی های یمن انجام نداده اند، امروز هم در تلاش هستند با فرصت کشی های خود و تشدید بمباران بر مردم بی دفاع یمن شرایط صلح نا عادلانه ای را به این ملت تحمیل کرده و فشار فعلی نیرو های مقاومت بر بندر الحدیده را متوقف کنند. اتفاقی که همان گونه که تابه حال دست آوردی به دنبال نداشته، پس از این هم هرگز رخ نخواهد داد.

علیرضایی یکی ازدلایل دلسوزی های ظاهری کشور های غربی برای یمن را انحراف افکار عمومی از دیگر جنایات سعودی دانست و تشریح کرد: با توجه به آبروریزی ایجاد شده سعودی ها درجریان قتل روزنامه نگار تبعه خود، همچنین افشاگری های روزنامه نیوزویک مبنی بر اهداف ریاض برای قتل شخصیت های ایرانی امروز کشور های غربی در تکاپویی ظاهری در تلاشند تا دیگر جنایات سعودی فراموش شده و پس از چندی این کشور مجددا چالش های خود در یمن را پیگیری کنند.

کارشناس سیاسی درباره احتمال توقف درگیری در یمن پس از اعتراضات اتحادیه اروپا تصریح کرد: باتوجه به ظلمی که گریبان مردم این کشور را گرفته است، به نظر می رسد که توقف این جنگ هم موضوعی را تغییر نخواهد داد ، کما اینکه بسیار بعید به نظر می رسد که این اتفاق به زودی رخ بدهد و باوجود ادعا های مطرح شده توسط سازمان ملل بعید به نظر می رسد که تمایلی در حمایت از مردم یمن و توقف درگیری ها در این سازمان وجود داشته باشد؛ زیرا اگر قرار بود چنین اراده ای در این سازمان موجود باشد در ادوار گذشته یعنی حدود ۳ سال جنگ در این کشور شاهد اقدام موثری در این نهاد ها بودیم.

علیرضایی درپایان با اشاره به نقش آمریکایی ها در روند جنگ یمن و تداوم آن خاطرنشان کرد: باتوجه به مسائلی که در انتخابات ایجاد شده، همچنین پیش روی دموکرات ها از حزب حاکم طرفدار ترامپ، این احتمال وجود دارد که آمریکایی ها در تلاش برای ایجاد صلحی در یمن برای کسب مجدد آبروی از دست رفته خود در جهان و درون این کشور برآیند، در غیر اینصورت اقدام این کشور به نفع مردم ستمدیده یمن چندان قابل باور نخواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: