گزارش هشداردهنده به کنگره: افول خطرناک قدرت نظامی واشنگتن/ آمریکا در جنگ احتمالی با روسیه و چین شکست می‌خورد

کدخبر: 2284764

کمیسیون راهبرد دفاع ملی آمریکا در گزارشی به کنگره، درباره پیامدهای سهمگین کاهش قدرت نظامی این کشور هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کمیسیون راهبرد دفاع ملی آمریکا در گزارشی به کنگره درباره پیامدهای خطرناک تحلیل رفتن قدرت نظامی این کشور هشدار داد. در این گزارش آمده است میزان کاهش توان نظامی آمریکا تا حدی است که در جنگ احتمالی با چین و روسیه شکست خواهد خورد.

در گزارش این کمیسیون فراحزبیِ متشکل از کارشناسان که توسط کنگره تشکیل شده، تصریح شده است در صورت وقوع یک درگیری نظامی، ارتش آمریکا متحمل تلفات و خسارت های مالی زیادی خواهد شد. آمریکا ممکن است برای پیروزی در جنگ احتمالی آینده با روسیه به دست و پا زدن بیفتد و یا حتی شکست بخورد. تنظیم کنندگان این گزارش همچنین هشدار داده اند همزمان با افول برتری نظامی آمریکا، احتمال وقوع جنگ نیز افزایش می یابد.

اسپوتنیک می افزاید این کمیسیون در گزارش خود تنها درباره تهدید روزافزون قدرت های جهان -از قبیل روسیه و چین- هشدار نداده، بلکه به کشورهایی مانند ایران و کره شمالی نیز اشاره و تأکید کرده است: این کشورها تسلیحات به مراتب پیشرفته تری را تولید کرده اند و تاکتیک های خلاقانه ای را (در بخش نظامی خود) به کار برده اند.

در این گزارش آمده است امنیت ملی آمریکا امروز بیش از هر زمان دیگر در طول چند دهه اخیر در معرض خطر قرار گرفته است. آمریکا با چین که برتری آمریکا را هم به لحاظ اقتصادی و هم نظامی با چالش های بی سابقه ای روبرو ساخته است و نیز با روسیه وارد دوره ای از رقابت «ابرقدرتی» شده است. رقبا و دشمنان در بسیاری از جبهه ها و در بسیاری از ابعاد، آمریکا را به چالش کشیده اند. توانایی آمریکا در دفاع از متحدان و شرکایش و نیز دفاع از منافع حیاتی خود به شکلی فزاینده در هاله ای از ابهام قرار گرفته است و اگر آمریکا بی درنگ چاره ای برای این شرایط نیندیشد، پیامدهایی بسیار وخیم و ماندگار گریبانگیر این کشور خواهد شد.

در بخش دیگری از گزارش کمیسیون راهبرد دفاع ملی آمریکا آمده است: رقبای خودکامه و اقتدارگرا -به ویژه چین و روسیه - درصدد کسب هژمونی منطقه ای و تسلط بر ابزاری برای قدرت نمایی در سطح جهان هستند. این کشورها با هدف خنثی سازی قدرت و توانمندی آمریکا به گونه ای مصمم در تلاش برای تقویت بنیه نظامی خود بر آمده اند. در نهایت به علت اختلال عملکرد و تصمیمات غلط سیاسی هر دو حزب بزرگ و عمده در آمریکا باید گفت واشنگتن بطور قابل توجهی در دفاع از خود دچار ضعف شده است.

در این گزارش همچنین درباره تهدیدات گروه های تروریستی بین المللی برای آمریکا نیز هشدار داده شده است.

کمیسیون راهبرد دفاع ملی آمریکا همچنین در این گزارش از راهبرد امنیت ملی که دولت دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا، ژانویه سال جاری میلادی (2018) برای تقویت بخش نظامی این کشور ارائه داد، حمایت کرده است. دولت ترامپ این راهبرد را به منظور مقابله با آنچه «تهدیدات روزافزون چین و روسیه» عنوان شده ارائه داده است. این گزارش همچنین هشدار داده است که آمریکا در تأمین سرمایه برای اجرای این راهبرد به اندازه کافی سریع عمل نمی کند.

کمیسیون راهبرد دفاع ملی آمریکا متشکل از 12 تن از بلندپایه ترین کارشناسان امنیت ملی این کشور است که از سوی کنگره مأمور بررسی راهبرد دفاع ملی آمریکا شده اند. این کمیته با بررسی راهبرد دفاع ملی آمریکا خطرات احتمالی علیه این کشور را شناسایی می کند و توصیه ها و راهکارهای خود را به رئیس جمهور، وزیر دفاع و همچنین کنگره آمریکا ارائه می دهد. گزارش اخیر این کمیسیون روز گذشته (سه شنبه) برای کنگره فرستاده و امروز نیز علنی شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: