الگوی ۵۰ ساله نظام و رسالت دانشگاهیان

پوریعقوب: لزوم بررسی و نگاه کارشناسی به الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت توسط دانشجویان نخبه

کدخبر: 2284736

مسئول اندیشگاه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد تهران شرق گفت: باتوجه به ابلاغ سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت توسط رهبر انقلاب، وظیفه تشکل‌های دانشجویی است که در راستای تکمیل و ارتقاء پیش از پیش این طرح جامع عملی قدم بردارند.

نیما پوریعقوب مسئول اندیشگاه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تهران شرق در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به لزوم بررسی و نگاه کارشناسی به الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت توسط دانشجویان نخبه، گفت: الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت چندی پیش توسط رهبر انقلاب به سبب بررسی هر چه بیشتر این سند بالادستی در اختیار کارشناسان و متفکران در زمینه های مختلف قرار گرفت، اکنون مهم ترین و کامل ترین برنامه جامع کشور تا نیم قرن آینده است.

وی افزود: نوید تمدن نوین اسلامی در ۵۰ سال آینده و ارائه افق‌ها و تدابیر درخور چشم اندازِ برنامه ریزی نهادهای مسئول در ابعاد مختلف جامعه خواهد بود به صورتی که مسئولان نظام جمهوری اسلامی باید تصمیم گیری‌های خود را با معیارهای که در این سند در نظر گرفته شده بسنجند.

پوریعقوب اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های برجسته در این الگو مبانی توحیدی، اسلامی و جامعه شناختی است که تمامی تحولات آینده پژوهانه جهان در نظر گرفته شده و مواد این طرح براساس خصایص فطری انسان توحیدی بنا شده و تنها هدف آن به کمال و سعادت رساندن معنوی و مادی است.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: در نظر گرفتن نیاز های بشری توجه به حقوق اجتماعی، اخلاق زیستی،عدالت و نفی هرگونه تخریب در جهت توسعه هر چه بیشتر متمایز بودن این الگو را نسبت به برنامه های پیشرفت معمول نشان می دهد چرا که تمدن نوین اسلامی برپایه اسلام ناب محمدی نیازمند پیشرفت و ترقی در تمامی بخش هاست افق های پیش رو از جمله پیوستن ایران اسلامی به پنچ کشور تولید اندیشه،دارای یکی از ده اقتصاد برتر دنیا و در سطح عدالت در شمار چهار کشور آسیاو هفت کشور برتر دنیا نمونه کوچکی از این الگوی راهبری است.

وی گفت: باتوجه به ابلاغ این سند توسط رهبر معظم انقلاب، به منظور بررسی صاحب نظران، اندیشمندان دانشگاهی و حوزوی، وظیفه تشکل ‌های دانشجویی خواهد بود که با استفاده از ظرفیت‌های فکری و اندیشه‌ای داخل دانشگاه در راستای تکمیل و ارتقاء پیش از پیش این طرح جامع عملی قدم بردارند.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: