پودر لباسشویی "سافتلن طلایی" دوباره گران کرد/ تا پایان سال هیچ کمبودی در مواد شوینده و بهداشتی نخواهیم داشت

کدخبر: 2284613

قیمت پودر لباسشویی "سافتلن طلایی" متعلق به شرکت پاکشو در روزهای گذشته با افزایش مواجه شده و به ۵۲۰۰ تومان رسیده است.

قیمت پودر لباسشویی "سافتلن طلایی" متعلق به شرکت پاکشو در روزهای گذشته با افزایش مواجه شده و به 5200 تومان رسیده است.

عضو هیئت مدیره قیمتگذاری و کنترل بازار انجمن بنکداران در ابن باره به خبرنگار ماگفته است که تمامی مواد شوینده و بهداشتی از ابتدای سال تاکنون یک بار محصولات خود را گران کرده‌اند اما اکنون دوباره قرار شده قیمت محصولات افزایش یابند. وی درباره برند سافتلن طلایی نیز گفت قیمت پودر ماشین لباسشویی سافتلن طلایی، 4450 تومان بود اما الان مجددا قیمتش بالاتر رفته و 5200 تومان شده است.

ابوالفضل مسگرزاده، عضو هیئت مدیره انجمن صنایع شوینده نیز در رابطه با دلیل گرانی اخیر مواد شوینده و بهداشتی گفت: من با اطمینان کامل می‌گویم که تا پایان سال هیچ دلیلی برای کمبود مواد شوینده و بهداشتی وجود ندارد اما 10 روز است که به اسم اعتصابِ رانندگان، کالا و مواد اولیه به ما نمی‌رسد!

وی افزود: الان دو هفته است که برخی کارخانه‌ها خط تولیدشان خوابیده و دلیلش هم این است که رانندگان به دلیل برخی شرایط ایجاد شده در جاده ها نمی توانند کالا را به تولیدکننده و کارخانجات برسانند.

این عضو هیئت مدیره اظهار داشت: با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه و تناسب قیمت تمام شده با قیمت عرضه قیمت محصولات شوینده بین 18 تا 25 درصد افزایش قیمت خواهند داشت که به احتمال زیاد برند سافتلن طلایی هم این افزایش قیمت مصوب شده را بر روی محصولات خود اعمال کرده است.

مسگرزاده با بیان این که در اردیبهشت ماه یک بازنگری طبق هر ساله بر روی قیمت‌ها صورت می گیرد، افزود: ما به جز این بازنگری هر ساله هیچ گونه افزایش قیمتی نداشته ایم و حالا به دلیل تناسب قیمت تمام شده با قیمت عرضه انجمن تصمیم به افزایش قیمت گرفته است.

وی اضافه کرد: برای پودرهای لباسشویی 18 درصد و مایعات شوینده و شامپوها 25 درصد افزایش قیمت درنظر گرفته شده است و هیچ شرکتی بیش از این میزان، محصولاتش را گران نکرده است.

وی اضافه کرد: چالش بزرگی که وجود دارد این است که هر چه کالا به شهرهای مرزی می رود به کشورهای همسایه قاچاق می‌شود، این مکش کالا از سوی کشورهای دیگر به خاطر کاهش ارزش پول ایران است، البته حتی با وجود این صادرات غیررسمی باز هیچ گونه کمبودی در رابطه با تأمین نیاز کشور در حوزه مواد شوینده نخواهیم داشت.

مصاحبه: نسیم اسدپور

ارسال نظر: