با نفوذ به نسخه ۱۲.۱؛

تازه ترین گوشی اپل هم هک شد

کدخبر: 2284087

هکرها با نفوذ به نسخه ۱۲.۱ سیستم عامل آی او اس توانستند یکی از جدیدترین گوشی های تولیدی اپل یعنی آیفون ایکس اس مکس را هم هک کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسین ایج، نفوذ به مدل های جدید گوشی های آیفون روز به روز دشوارتر می شود، زیرا اپل بر امکانات امنیتی آنها می افزاید. اما این بدان معنا نیست که هکرها نتوانند راهی برای کنترل آنها بیابند.

لیانگ چن محقق امنیتی شرکت Tencent KeenLab در حساب کاربری توئیتر خود تایید کرده که موفق به هک کردن یا Jailbreak گوشی آیفون ایکس اس مکس شده است. البته وی به جزئیات فنی این رویداد و اینکه چگونه توانسته به سیستم عامل مذکور نفوذ کند، اشاره ای نکرده است.

تا به امروز هکرهایی که به سیستم عامل های شرکت اپل نفوذ کرده و آنها را هک یا جیل بریک می کردند کدهای مربوطه را منتشر کرده و به دیگر کاربران امکان می دادند تا آنها هم از کدهای مذکور استفاده کنند. این امر نصب برنامه هایی که مورد تایید اپل نیستند، دستکاری آیفون و استفاده از آن در انواع شبکه مخابراتی که با اپل قرارداد ندارند را ممکن می کند. اما فعلا کدهای جیل برک iOS ۱۲.۱ منتشر نشده و مشخص نیست که آیا این کدها در دسترس عموم قرار می گیرند یا خیر.

قرار است چن در جریان برگزاری کنفرانس POC ۲۰۱۸ در کره جنوبی اطلاعات بیشتری در این زمینه ارائه کند. کنفرانس مذکور از سال ۲۰۰۶ به طور مرتب برگزار می شود و هکرها و متخصصان امنیتی کره جنوبی متولی آن هستند.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: