جمالی در گفتگو با مهر:

اروپا در دور زدن تحریم‌ها کمکی به ایران نخواهد کرد

کدخبر: 2284070

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه قرار نیست اروپا به ما در دور زدن تحریم‌ها کمک کند، گفت: ایجاد مکانیزم مالی برای آن است که بانک‌ها و شرکت‌های اروپایی جریمه نشوند.

محمدجواد جمالی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به طولانی شدن اجرای مکانیزم مالی اروپا، اظهار داشت: اروپا به شدت به آمریکا وابسته است و این مسئله یکی از دلایل اصلی تعلل آنها در اجرایی کردن این مکانیزم مالی است.

وی ادامه داد: به دلیل سیطره دلار و سوئیفت مورد نظر آمریکا بر اغلب سیستم‌های مالی دنیا، ایجاد یک ماکانیزم مالی جدید در اقتصاد بین‌المللی از نظر فنی فرآیندی سخت و زمانبر است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه اروپا نمی‌تواند به این سادگی سازوکار مالی جدیدی را در سطح بین‌الملل اجرایی کند، تصریح کرد: باید بپذیریم که اروپا متحد ما نیست و قطعا برای اجرایی شدن هر چه سریعتر این مسئله باید از چانه‌زنی‌های دیپلماتیک بهره گرفت.

جمالی با تاکید بر اینکه بنده فکر نمی‌کنم که اروپا در دور زدن تحریم‌ها به ایران کمک کند، گفت: اروپا با ایجاد یک مکانیزم مالی جدید به دنبال آن است که سپری برای شرکت‌ها و بانک‌های خودش ایجاد کند تا مشمول جریمه نشوند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه دور زدن تحریم‌ها مکانیزم خاص خودش را دارد، تصریح کرد: جمهوری اسلامی سال‌ها در تحریم است و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی و بهبود ارتباطات در سطح منطقه و بین‌الملل می‌توانیم از این مقطع هم عبور کنیم.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: