سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی در گفتگو با نسیم

ممنوعیت ازدواج دختران زیر ۱۶ سال خلاف شرع است/ تصویب فوریت طرح هیجانی بود

کدخبر: 2283829

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به طرح افزایش حداقل سن ازدواج دختران گفت:«ممنوعیت ازدواج دختران زیر ۱۶ سال خلاف شرع است و تصویب یک فرویت بررسی طرح اصلاح قانونی مدنی یک کار هیجانی بود».

حجت الاسلام حسن نوروزی درباره طرح اصلاح قانون مدنی درباره ازدواج دختران زیر 16 سال و پسران زیر 18 سال به خبرنگار نسیم آنلاین گفت: موضوع منع ازدواج دختران زیر16 سال در قانون مجازات اسلامی به عنوان یک امر ممنوع وجود داشت و الان هم شورای نگهبان به دلیل مخالف شرع بودن، به آن ایراد گرفته است. ما هم وقتی در دادگاه ها بودیم برای نظریه شورای نگهبان اهمیت قائل می شدیم و اگر کسی شکایت می کرد ما بر مبنای نظر شورای نگهبان آن رد می کردیم .

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی درباره فرآیند بررسی این طرح در کمیسیون اظهار داشت: در حال حاضر این طرح در کمیسیون در حال بررسی است و ما مخالف آن هستیم زیرا نمی توانیم با شرع مقدس اسلام مخالفت کنیم.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس با اشاره به اینکه در حال حاضر یک سوم ازدواج های کشور زیر 20 سال انجام می شود خاطر نشان کرد: تغییر قانون باعث کاهش تعداد ازدواج ها می شود و ما هم مخالف هستیم. ولی به هرحال افرادی این طرح را ارائه کرده اند و انشاءالله نمی گذاریم تصویب بشود .

نوروزی با اشاره به بحث رجوع دختران زیر 16 سال و پسران زیر 18 سال به پزشکی قانونی برای کسب تاییدیه ازدواج گفت: بهترین تشخیص دهنده ازدواج های زیر 15 سال و زیر 20 سال ولی ایشان است. شرع مقدس اسلام فرموده است با اذن ولی ازدواج انجام می شود و اذن ولی به همین خاطر لازم است .

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی در انتها افزود: کسانی که اسم این ازدواج ها را کودک همسری می گذارند، احجاف و افراط کرده اند. تصویب یک فوریت این تغییر در قانون مدنی یک کار هیجانی است. در واقع پخش این خبر که آقای مکارم موافق این تغییر است و شبه افکنی های دیگر باعث این تصویب یک فوریت بررسی طرح شد . اما ما در کمیسیون حقوقی و قضائی مخالف هستیم و ان شاء الله رد می شود.

ارسال نظر: