توافق برای چاپ ۲۵ عنوان کتاب ایرانی در استانبول

کدخبر: 2283800

مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران که به نمایندگی از نشر جمهوری اسلامی ایران در سی و هفتمین دوره نمایشگاه کتاب استانبول حضور یافته، از توافق برای چاپ ۲۵ عنوان کتاب ایرانی با ناشران کشورهای دیگر خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا ، سی و هفتمین دوره نمایشگاه کتاب استانبول از 19 آبان ماه در حال برگزاری است. مؤسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران در این دوره از نمایشگاه در غرفه ای به مساحت 12 مترمربع حضور دارد. در این غرفه آژانس ادبی پل نیز فعالیت دارد. بر اساس مذاکرات صورت گرفته این آژانس با ناشران کشورهای ترکیه و صربستان توافق برای چاپ 25 عنوان کتاب ایرانی در این دو کشور در غرفه مؤسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران انجام شد. قرارداد آژانس ادبی پل با انتشارات «داملا»، «زنگین» و «نار» از کشور ترکیه و انتشارات «آتوپیا» از کشور صربستان امضا شد. کتاب هایی که قرار است به زبان های خارجی در کشورهای ترکیه و صربستان ترجمه و نشر شوند ازناشرانی همچون چشمه، شهرستان ادب، زنبور، قدیانی، سوره مهر، افق، محراب قلم و نردبان است.

کشورهای ازبکستان، مکزیک، ایتالیا، آذربایجان، ایرلند و چند کشور دیگر نیز برای چاپ آثار ایرانی علاقه مندی خود را نشان داده اند و مذاکرات اولیه با این کشورها برای چاپ کتاب های ایرانی انجام شده است.

در دومین روز برگزاری نمایشگاه نیز خانم «آی گون»، مدیر نمایشگاه های خارجی وزارت فرهنگ و توریسم ترکیه در غرفه ایران حاضر و از نزدیک با مسئول غرفه ایران درباره حضور در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت وگو کرد.

بخش بین الملل سی و هفتمین دوره نمایشگاه کتاب استانبول فردا، 22 آبان ماه، به کار خود پایان می دهد.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: